Jump to content

Hvor mye av påhengsstyringen min er trolig ødelagt?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg har en vanlig multiflex på en Yamaha 55, og den har gått litt tregt i år. Nå når jeg skulle svinge den helt rundt før vinteropplaget, kom den bare 2/3 over til den ene siden, så begynte rattet å gå rundt nesten uten motstand, med en knatrende lyd. Er det kabelen, rattet, navet eller alt sammen på en gang? Like før jeg bytter til hydraulisk styring, denne mekaniske varianten er noe svineri...det er ikke mer enn 5-6 år siden jeg sist byttet det meste på den.

glipper antagelig over tannhjulet inni der. Om du kjøper den store varianten av snekka så er den meget meir solid. Du finner tegning av innmaten på de om du søker litt så vil du sjå forskjellen.

Samtidig så må eg få si det er lov å smøre kabelen når den begynner bli treg, gjerne før..

Vel, før sesongen hadde den stått over to sesonger av ulike årsaker, og dermed måtte den varmes ogrenses. Men likevel var den ikke helt god, den var treg nok til at den glapp akkurat midt på, så der er det et lite sånt hakk. Så ble den liggende fra slutten av august og til oktober, og det var tydeligvis nok til at den satte seg en del igjen. Hvis jeg må ha deler til noen særlig kroner nå, tror jeg at jeg skal bruke vinteren på å lete etter en brukt hydraulisk styring.

Jo takk. Problemet der blir at med porto og eventuell toll (tollerne er dessverre ikke like lettlurte som ved handel fra USA for ti år siden, nå driver jo alle med det) vil den bli like dyr som en man kjøper i Gnore. Derfor vil jeg vente på en brukt en. Det burde da dukke opp en brukt en på Finn i løpet av vinteren, syns jeg. Eller kanskje Blocket.se.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...