Jump to content

Kommentarer til en farlig "reparasjon" under vannlinjen?

maxumscr

Recommended Posts

Hei

Jeg kjøpte nylig en større cabincruiser som etterhvert viste seg å ta inn mer og mer vann. I følge tildligere eier har alltid båten vært tørr og fin, og han mener at jeg må ha vært borte i et eller annet etter jeg overtok den slik at det har oppstått en lekkasje. I dag tok jeg opp båten for vinteren, og da ser jeg hva årsaken er.

Tidligere eier har boret store hull utenfra og inn i kjølesvinet for å komme til noen gjennomgående bolter som holder deler av rorsystemet på plass. For å tette hullene er det satt på en stripe gaffateip, og så er denne klint inn med bunnstoff! Litt av en reparasjon!!

Hva gjør men med slike kjeltringer som setter andres liv og verdier på spill på denne måten? Hadde denne tapen falt av på sjøen så hadde båten utvilsomt sunket. Lensepumpa hadde aldri tatt unna dette. Nå gikk det heldigvis bra denne gangen da jeg fikk opp båten, men tapen kunne meget godt ha falt av mens vi var på sjøen med barn ombord, og da hadde det blitt dramatisk.

Redigert av maxumscr (see edit history)

Kona går rundt her nå smått hysterisk og spekulerer om alt som kunne skjedd mens vi fks. lå og sov i båten. Jeg begriper meg ikke på folk som utsetter andre for slike ting. Det er ikke noe problem å få reparert hullene i kjølen, og jeg tror ikke båten forøvrig har tatt noen skade av dette, men kan vedkommende som har gjort dette "straffes" på noen måte?

Her må det da helt klart være mulighet for å gå tilbake til selger for å kunne kreve en forklaring, og kansje også en prisreduksjon - dette måtte han (selger) jo vite om.

Men viser kansje også igjen att det er viktig å sjekke båt også under, få den løftet opp om den er på vannet, er man skikkelig interessert i båten, og selger er seriøs, så tror jeg ikke det er noe problem å få løftet opp for sjekk - kan jo ev dele på kranutgiften.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

for å ta en så syk faen kan du si netopp at tapen løsnet og båten holdt nesten på å synke - pluss på div ting som du dypper i havet som ikke har verdi for deg og sett opp et fett regnestykke

makan - dette er noe av det grøveste jeg har fått med meg av lurendreieri her på bp

husk å ta masse bilder og del dem gjerne med oss også ....

Redigert av Jarle B (see edit history)

Bilder er selvfølgelig tatt av både hullene og reparasjonsmaterialet, men "problemet" er at det egentlig ikke har skjedd noen skade. Nå skal vi selvfølgelig være glade for dette, men jeg er fly forbanna på vedkommende som har gjort dette. Jeg skal sjekke med en politimann jeg kjenner om selger kan politianmeldes i forhold til å sette andres liv og verdier i fare, eller om det finnes andre sanksjonsmuligheter.

Ja, dette var noe av det villeste jeg har hørt om.....Skjønner godt at du er forbanna, men heldigvis gikk verken liv eller verdier til spille. Og heldigvis virker det på deg som at dette lett lar seg reparere. Så dette får vel nesten være trøsten i all elendigheten.... Det er jo dessverre slik at enkelte ikke er i stand til å forstå at det de gjør er galt. Og når man klarer å utføre en "reparasjon" slik som du nevner med gaffateip......da kan ikke jeg forstå annet enn at fyren må ha noen alvorlige mangler. Lykke til videre i saken

Til trådstarter: samle bilder, bilder og bilder, samt vurderinger fra fagkyndige. Få dette skriftlig nå. Så har du i alle fall dokumentasjon om du skulle trenge det senere.

Men heldigvis har det gått bra, og det er antagelig enkelt å fixe på. Så forhåpentligvis får du lagt dette bak deg uten for mye irritasjon og frustrasjon og kan nyte båtlivet i stedet for å irritere deg over det.

Men når det er sagt høres det hele temmelig villt ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...