maxumscr Startet 1.November.2010 Link til dette innlegget Startet 1.November.2010 (redigert) Hei Jeg kjøpte nylig en større cabincruiser som etterhvert viste seg å ta inn mer og mer vann. I følge tildligere eier har alltid båten vært tørr og fin, og han mener at jeg må ha vært borte i et eller annet etter jeg overtok den slik at det har oppstått en lekkasje. I dag tok jeg opp båten for vinteren, og da ser jeg hva årsaken er. Tidligere eier har boret store hull utenfra og inn i kjølesvinet for å komme til noen gjennomgående bolter som holder deler av rorsystemet på plass. For å tette hullene er det satt på en stripe gaffateip, og så er denne klint inn med bunnstoff! Litt av en reparasjon!! Hva gjør men med slike kjeltringer som setter andres liv og verdier på spill på denne måten? Hadde denne tapen falt av på sjøen så hadde båten utvilsomt sunket. Lensepumpa hadde aldri tatt unna dette. Nå gikk det heldigvis bra denne gangen da jeg fikk opp båten, men tapen kunne meget godt ha falt av mens vi var på sjøen med barn ombord, og da hadde det blitt dramatisk. Redigert 1.November.2010 av maxumscr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Er det mulig? Skulle nesten tro at du kødder med oss nå Sitér dette innlegget Link to post
maxumscr Svart 1.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Kona går rundt her nå smått hysterisk og spekulerer om alt som kunne skjedd mens vi fks. lå og sov i båten. Jeg begriper meg ikke på folk som utsetter andre for slike ting. Det er ikke noe problem å få reparert hullene i kjølen, og jeg tror ikke båten forøvrig har tatt noen skade av dette, men kan vedkommende som har gjort dette "straffes" på noen måte? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Her må det da helt klart være mulighet for å gå tilbake til selger for å kunne kreve en forklaring, og kansje også en prisreduksjon - dette måtte han (selger) jo vite om. Men viser kansje også igjen att det er viktig å sjekke båt også under, få den løftet opp om den er på vannet, er man skikkelig interessert i båten, og selger er seriøs, så tror jeg ikke det er noe problem å få løftet opp for sjekk - kan jo ev dele på kranutgiften. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Synd vi ikke bor i Saudiarabia akkurat nå, for der hadde det ryki en arm eller fot! Makan til sjuk fa..! Han burde ikke ha sovet godt etter salget ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Skal ikke komme med råd om hva du gjøre med selger her.... MEN sørg for å dokumenter skaden godt ( maaange bilder + gjerne en rapport ifra en takstmann eller annen fagmann ). Er litt vanskeligere å sno seg unna når alle utveier er stengt av en diger haug med tungtveiende bevismateriale ... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Superkul Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 (redigert) for å ta en så syk faen kan du si netopp at tapen løsnet og båten holdt nesten på å synke - pluss på div ting som du dypper i havet som ikke har verdi for deg og sett opp et fett regnestykke makan - dette er noe av det grøveste jeg har fått med meg av lurendreieri her på bp husk å ta masse bilder og del dem gjerne med oss også .... Redigert 1.November.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
maxumscr Svart 1.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Bilder er selvfølgelig tatt av både hullene og reparasjonsmaterialet, men "problemet" er at det egentlig ikke har skjedd noen skade. Nå skal vi selvfølgelig være glade for dette, men jeg er fly forbanna på vedkommende som har gjort dette. Jeg skal sjekke med en politimann jeg kjenner om selger kan politianmeldes i forhold til å sette andres liv og verdier i fare, eller om det finnes andre sanksjonsmuligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 sett ut et par bilder da vel Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
rover Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 (redigert) Har vært igjennom rettsystemet som vitne etter at en kamerat kjøpte båt for 1 1/2 år siden. En Laaaaang rekke livsfarlige reparasjoner ble avdekket. Bland annet vannslange inn til toalett var skjøtet med grønn Gardenaslange og titto skjøt, under vannlinjen!!! Redigert 1.November.2010 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Hvordan gikk eller hva er statusen på den saken rover? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Ask Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Hei Eg hadde saksøkt fyren og forlangt heving av kjøpet. Kva andre skader er det han ikkje har fortalt om? Ask Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Ja, dette var noe av det villeste jeg har hørt om.....Skjønner godt at du er forbanna, men heldigvis gikk verken liv eller verdier til spille. Og heldigvis virker det på deg som at dette lett lar seg reparere. Så dette får vel nesten være trøsten i all elendigheten.... Det er jo dessverre slik at enkelte ikke er i stand til å forstå at det de gjør er galt. Og når man klarer å utføre en "reparasjon" slik som du nevner med gaffateip......da kan ikke jeg forstå annet enn at fyren må ha noen alvorlige mangler. Lykke til videre i saken Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Ja, kjøper fikk delvis medhold, men retten mente også han burde oppdaget en del av manglene. Selv om han ikke har peiling på båt. Båten ble solgt til spottpris, og båtlivet ble oppgitt for godt. 1 mnd. senere lå båten "nyvasket" på Finn for 4 dobbel pris. Og nå, ligger den der igjen... 4 1/2 ganger pris;-) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Link Rover..? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Ush... tør jeg det? Blir vel saksøkt av eier som har den nå? Men den er avertert som "Kupp";-) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 (redigert) I helsike!! Den er solgt, igjen!!! I alle fall vekk fra finn!!!! "Stakkars mann" Nei, fant den..... 46 fot. Redigert 1.November.2010 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Til trådstarter: samle bilder, bilder og bilder, samt vurderinger fra fagkyndige. Få dette skriftlig nå. Så har du i alle fall dokumentasjon om du skulle trenge det senere. Men heldigvis har det gått bra, og det er antagelig enkelt å fixe på. Så forhåpentligvis får du lagt dette bak deg uten for mye irritasjon og frustrasjon og kan nyte båtlivet i stedet for å irritere deg over det. Men når det er sagt høres det hele temmelig villt ut. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Rover: Kan det være en 46 foter til 895 000,-? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Jepp.... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Cleo... ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 jaggu, der fant jeg den... hehe.. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 1.November.2010 Link til dette innlegget Svart 1.November.2010 Du Maxum.. Holder du til i en lang innlandsfjord ? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 (redigert) Men rover: det kan vel ikke stemme? Denne båten må da ha vært solgt for 200 000,-???? Redigert 2.November.2010 av finnmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 2.November.2010 Link til dette innlegget Svart 2.November.2010 Stemmer, den ble det... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.