Jump to content

Skorgenes 350 med D6, 3 uker på verksted. Kan jeg heve kjøpet?

skorgenes 350

Recommended Posts

Jeg kjøpte en 2008 mod. Skorgenes 350 fra Norsk Båtsenter i Bergen

Når kontrakten var signert og pengene betalt viser det seg at motorenen ikke

klarer mer en 3000 rpm. (D6 skal ha 3500 rpm. for å yte 375 hk.) Bare en justering fikk jeg vite så jeg fikk time på verksted ca 2 uker senere… vel nå har den vert der i ca. 3 uker og ingen løsning enda. Jeg fikk høre for noen dager siden at motoren har vert byttet en gang tidligere.

Fantastisk båt men jeg liker ikke å ha kjøpt en båt der selger, mekaniker og testkjører har vist om motorproblemene men under kjøpet omtalt som bagateller.

Noen tips?

Vet du at det er denne båten trådstarter snakker om liberty? I så fall er det ikke bare Volvo som er i trøbbel, men også Norsk Båtsenter i Bergen.

Jeg kommer aldri til å ta sjansen på å kjøpe båt med D-motor. Stakkars folk :headbang:

Men samtidig: Stakkars båtforhandlere. Det virker jo å være risikosport å selge båter med sånne motorer.

Vel, da har vi en forhandler til vi ikke kan stole på.

Jeg forstår at dette ikke er lett for forhandler heller, men de må være til å stole på når man skal handle for så mye penger. Hvis det er riktig at motoren ved overtakelse ikke klarte mer enn 3000 omdr., så er jo dette noe forhandleren visste om.

Dersom de ikke visste det, så er vel ikke det noe bedre. Hvis de visste det har de bevisst lurt kjøperen. Dersom de ikke visse, så har de ikke gjort jobben sin.

Jeg vet ikke hva kjøpesummen var for denne båten, men det er i hverfall så mye penger at kjøper må kunne forvente at forhandler gjør en nogenlunde ryddig jobb. Det er jo ikke en 13 år gammel Saab vi snakker om heller.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...