skorgenes 350 Startet 1.November.2010 Del på Facebook Startet 1.November.2010 Jeg kjøpte en 2008 mod. Skorgenes 350 fra Norsk Båtsenter i Bergen Når kontrakten var signert og pengene betalt viser det seg at motorenen ikke klarer mer en 3000 rpm. (D6 skal ha 3500 rpm. for å yte 375 hk.) Bare en justering fikk jeg vite så jeg fikk time på verksted ca 2 uker senere… vel nå har den vert der i ca. 3 uker og ingen løsning enda. Jeg fikk høre for noen dager siden at motoren har vert byttet en gang tidligere. Fantastisk båt men jeg liker ikke å ha kjøpt en båt der selger, mekaniker og testkjører har vist om motorproblemene men under kjøpet omtalt som bagateller. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 Meld deg inn i KNBF. Kontakt Skipper Worse for 1 times gratis juridisk hjelp Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Jeg var å så på samme båt og jeg merket meg at det var mye vibrasjon når motoren gikk på tomgang. Er det injektorene som er defekt på denne motoren? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
liberty Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Motoren i den båten har vert total haveri på og volvo vile ikke bytte motor så motoren ble overhalt av Bjordal og madsen i bergen Sideden gang har den ikke fåt riktig turtal Leser inlegg nr,2522 i tråden. Trøbbel med Volvo penta D-serie Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Høres ut som om det er tilbakeholdt innformasjon av vesentlig betydning ved salget. Så det lukter etter vært hevingsgrunnlag eller annen form for kompensasjon. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Vet du at det er denne båten trådstarter snakker om liberty? I så fall er det ikke bare Volvo som er i trøbbel, men også Norsk Båtsenter i Bergen. Jeg kommer aldri til å ta sjansen på å kjøpe båt med D-motor. Stakkars folk Men samtidig: Stakkars båtforhandlere. Det virker jo å være risikosport å selge båter med sånne motorer. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Ja jeg vet at det er riktig båt vi snakker om og forhandler viste om at motoren har vært til overhaling Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 5.November.2010 Del på Facebook Svart 5.November.2010 Vel, da har vi en forhandler til vi ikke kan stole på. Jeg forstår at dette ikke er lett for forhandler heller, men de må være til å stole på når man skal handle for så mye penger. Hvis det er riktig at motoren ved overtakelse ikke klarte mer enn 3000 omdr., så er jo dette noe forhandleren visste om. Dersom de ikke visste det, så er vel ikke det noe bedre. Hvis de visste det har de bevisst lurt kjøperen. Dersom de ikke visse, så har de ikke gjort jobben sin. Jeg vet ikke hva kjøpesummen var for denne båten, men det er i hverfall så mye penger at kjøper må kunne forvente at forhandler gjør en nogenlunde ryddig jobb. Det er jo ikke en 13 år gammel Saab vi snakker om heller..... Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 6.November.2010 Del på Facebook Svart 6.November.2010 Har sendt Skorgenes 350 en mail,i tilfelle han ikke har lest dette. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Hev kjøpet,så kan du kjøpe min 08mod med 435hk. Vurderer å kjøpe større.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.