Fred Startet 2.November.2010 Del på Facebook Startet 2.November.2010 Lurte på hvor man kan få tak på en treplate av litt bedre tresorter. Trenger ca 60x60cm plate med tykkelse 0,8cm eller tykkere. Kan vel freses til? Skal altså bli en seilbåtdør. Tenker ikke på regnskogtre, men kanskje en plate i eik eller lignende. Hobbyplatene man får kjøpt er ofte for tykke og ofte i furu. Noen som kjenner til noe slikt på østlandet? Maxbo og slike steder har ikke slikt.... Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Det første som slo meg var å kjøpe en liten heltre kjøkkenbenkplate på IKEA eller andre steder.Men den er kanskje for tykk? Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 2.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2010 ja den er endel for tykk.. burde finnes andre mål også? også er den veldig stor.. når jeg bare trenger en mindre del av den.. andre forslag her da? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 På finn.no gis bort under hus, hytte og hage gis det bort mye rart. Kanskje du finner noe av interesse der? http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/resultat?CATEGORY/MAINCATEGORY=67 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Eppa Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 (redigert) Uten at jeg har noen kompetanse på området ville jeg tro at en laminert plate på 0,8 cm tykkelse fort kan bli for svak i lamineringen hvis en tenker type hobbyplate. Min dør er laget av 15mm finerplate. Høvler du ned denne platen til omtrent den tykkelsen på et snekkerverksted burde du ha det du trenger. Du får nok ikke en ferdig plate på 60x60cm uansett vil jeg tro. Redigert 2.November.2010 av Eppa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Lurte på hvor man kan få tak på en treplate av litt bedre tresorter. Trenger ca 60x60cm plate med tykkelse 0,8cm eller tykkere. Kan vel freses til? West System på Bryn i Oslo har iallfall tidligere hatt maritim spek krysfinerplater. Du må imidlertid regne med å måtte kjøpe en hel plate, og de er ikke spesielt billige. Maritim har også noe de kaller innredningsplater, men er usikker på om de tåler å stå ute. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Fred Svart 2.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2010 ok, skal sjekke det! det beste hadde jo vært heltre som man bare freser ned til ønsket tykkelse slik jeg ser det.. fant ikke noe på finn.no... Finnes jo benkeplater til rundt 500kroner i heltre. Men det er jo litt sløsing å kjøpe en så stor plate egentlig... Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Ser at du bor i Østfold Sarpsborg. Tips er å dra innom Holms Innredning som lager Sun båter Han holder til i Skjeberg Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Eppa Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 En benkeplate på 126 x 60,6 gir vesentlig mindre rest enn en hel finerplate på 244 x 122 som i tillegg koster mye mer. Men et godt tips fra Sit. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 http://www.norebo.no/Kryssfiner%20M%C3%B8bel_bside_41_h.html Eik kryssfiner i ulike tykkelser. Men du må nok ta en hel plate. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Jeg lagde to dører, 12 mm tykke (8mm blir i minste laget, kan slå seg). Beiset med mahognybeis, lakket. Ble veldig bra faktisk. Dette på plater kjøpt hos byggmakker, kvistfri x-finer plate. Husker ikke prisen, men var bare fåtalls hundrelapper. Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 3.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2010 takker for mange gode forslag.. har levert de til han i skjeberg. Noen som vet om det er enkelt å felle inn et vindu i en slik teakfinerplate? et rundt vindu i farget glass altså.. i tilfelle hvor får jeg tak i råmaterialene til å gjøre noe slikt, og er det vanskelig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.