Jump to content

Steame eik

Frei36

Recommended Posts

Men var RASK og ha hjelpemann og alt som trenges klart, du har ikke veldig god tid på deg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Snekker ihop en trekasse som ikke er så mye større en den trenger å være, sørg for å bruke skruer på endelokket slik at du kan løsne dette og trekke emnet ut. Legg gjerne noen tynne lister jevnt fordelt i bunen slik at emnet får damp på alle sider

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Det er en del her som får det til å høres så enkelt ut.

Har du en båt med litt spring må du bøye den sideveis også, og da er nok en så bred list ikke så enkel kanskje?

Jeg lot mahognylistene mine stå i spenn i en jigg, og tømte på kokende vann før jeg monterte de på plass på båten.

Det kan også være lurt å skru de fast uten å forsenke for propper først, så de får "vent" seg til bøyen for ellers kan de sprekke ved propphullet. La de stå slik noen dager før du plugger.

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...