Jump to content

Termostat til B&W Lathrop, hvor kjøpe?

Hkon

Recommended Posts

Hei

Er det noen som vet hvor en kan få tak i termostat til gamle båtmotorer?

Motoren er en Burmaister Wine Latrop fra slutten av seksti tallet, og skal arbeide på temperatur mellom 76,6C og 82,2C.

Eventuelt går det an å overhale gamle termostater?

Den jeg har trekker seg fortsatt sammen men beveger seg bare i det midtre området og henger seg noen ganger opp.

Hmm, den så veldig spes. ut, aldri sett noe lignende.

'Skjørt' er en mekanisme som gradvis stenger bypass'en ettersom termostaten åpner. Vanskelig ut fra bildet og se om den har det, men det finner du sikkert ut ved nærmere inspeksjon.

Som sagt, den hadde en veldig spes. utforming, men forutsatt at den ikke har 'skjørtfunksjon' vil jeg tro at den kan erstattes av en vanlig termostat, mulig at du må bruke en kreativ løsning for å få montert den.

Eneste som skal til er at det blir tett mellom kald og varm side, samt at den sitter riktig vei.

Den opner seg ikke helt, men det virker som det kommer opp ett skjørt å stenger for vannet som går utenom varmeveksleren når ventilen opner.

Finnes ikke disse typene med skjørt i vanlige butikker?

Eventuelt vet noen hvor en kjøpe disse?

På en annen side vet jeg ikke om den som sitter der er riktig type. Motoren var ny i 1968 så ventilen er sikkert vert skiftet før.

Den gamle har skrevet Amot Controls Corp på seg. Etter hjemmesiden til dette firmaet å dømme så driver de ikke med termostater lengre, men jeg har har prøvd å sende dem en mail.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...