Jump to content

Furuno FE-400 Ekkolodd / Bruksanvisning

Walter_S

Recommended Posts

Hei!

Noen som har kjenskap til dette ekkoloddet? FURUNO FE-400 - mod. C fra 1983 // Vet ikke noe mer enn at det er et skrivende ekkolodd med 50 khz og er utstyrt med en gjennomgående bronsegiver.

Bilde

Bilde

Ikke mye digital-teknologi her! Mye transistorer og slike ting jeg ikke har greie på! Hadde trengt en bruksanvisning / kopi av det -  for å finne ut hvordan det skal brukes.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei Troll 20!!

Dette må jeg si er typisk baatplass.no! Man stiller et spørsmål om en nokså ukurant og avlegs "dings" og så går det 3 minutter og svaret er der!!! Og det med bare 29 brukere + 10 gjester pålogget. Slå den, du. Helt utrolig! Heia baatplassen.no !!

Takk Troll 20 - det hadde vært "toppers" om du kunne ordne med en kopi til meg! Hvilket bruk og hvilken erfaring har du med dette loddet? Vet du noe om strømforbruk på det? Er mest ut etter fisk, jeg! :o) :o) :o) Takk for at du svarte så raskt!

Walter_S

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Fant bruksanvisningen på nettet som pdf-fil. Ta ein tur innom http://www.furuno.com/Furuno/Rooms/Display...2C790EDBB%5D%5D

så finner du den der. Alternativt gi meg e-postadressen din så sender eg deg ein kopi...

Ang. bruken så duger den stort sett bare til å finne dybden slik eg har den montert i min båt da eg ikkje har hatt båten på slipp siden eg fekk fatt i loddet og dermed er svingeren montert på innsiden av skroget og den svingeren eg har skal egentlig ikkje fungere når den er montert innvendig... Men til å finne dypden er den ypperlig, det einaste som er med loddet er at du manuelt må justere undervegs da det ikkje er noe form for automatikk på det og det er litt vanskelig i min båt da eg kun har rorkult akter og loddet sitter montert midt i båten... Ikkje lange nok armer :smiley: Men han eg fekk loddet av har brukt det flittig siden det var nytt og har funnet masse fisk med det, og det lar seg verifisere ved å se på rullen som var i når eg fekk loddet da det der er helt andre avlesninger enn det eg får fram med min montasje av svingeren.

Strømforbruket finner du sikkert noe om i manualen, men eg har i alle fall aldri hatt problemer med for lite strøm selv om eg kun har eitt 60 ah batteri...

Ein eller anna plass på furuno.com-sidene finnes deg også mulighet for å bestille papir og stift om det skulle være nødvendig, men eg finner ikkje plassen i farten men med et lite søk skal det la seg gjøre :cool:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

.... Ta ein tur innom http://www.furuno.com/Furuno/Rooms/Display...2C790EDBB%5D%5D   så finner du den der. ....

Takk for linken, Troll 20 - dette var midt i blinken!!!  :smiley:

• 6 år senere...
  • 6 år senere...

Denne tråden er jo utgammel.. men jeg har også et FE-400 liggende, med reservepenner og et par papirruller. Jeg fikk beskjed om at svingeren til denne typen lodd ikke lot seg kombinere med "nymotens" digitale lodd, eller motsatt. Dette var et kjempegodt og populært "hobbyfiskerlodd" som faktisk også ble brukt av "proffe".

Redigert av rogeri (see edit history)

Min far hadde tidligere ei snekke med et slikt lodd. Når prisen ble for høy og tilgangen til papirrull ble for vanskelig, så gjekk han til innkjøp av et "nymotens" ekkolodd. Han brukte den samme svingeren og den første tiden med nytt ekkolodd,  så laget han en vendebryter så han kunne velge hvilket lodd han ville bruke. Det var like godt bilde av det nye ekkoloddet med den gamle svingeren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...