Mouche Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Jeg tenker vel at det ser ut som om du egentlig har bestemt deg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Jeg tenker det at du antakelig får en ny med 100 hester til omtrent samme prisen. 100 hester er mer enn nok på den båten. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 10.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2010 En helt ny med 100 hk koster 260000 kr nå. Vurderer det virkelig nå :) Etter å ha snakket med flere fagfolk og noen som har eid båten, sier de at den fungerer veldig bra i sjøen. Så satser på denne, skal selvfølgelig prøve den først:) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Heisan Jeg hadde en D55 for noen år siden (forige utgave hvor maks motor var 90 hk). Den hadde en 90 hk merc totakt og som Bitteliten skriver, så er 100 hk nok til det meste i denne båten. Skranglete er den ihverfall ikke. En stabil og god lanstedsbåt til 17.5 fot å være. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 10.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2010 Hvordan vil du si sjøegenskapene til denne er Tommy-lc? Banker den mye i sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 (redigert) ja - den banker mye i sjøen. Jeg syntes ikke den var noe høydare i sjøen. Den planer lett, sladder i svinger og er hard i motsjø Skulle jeg hatt en 17-18 fots landstedsbåt hadde det blitt en Yamarin BR 53 (tror jeg den heter) Jeg hadde den bare i 2 somre - så jeg vet sikkert ikke så mye som andre. Vi vokste fort ut av den - ikke minst fordi den slo en del i lett motsjø. Redigert 10.November.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 10.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2010 Synes yamarin 53 virker litt kjedelig. Uttern har mer å tilby etter min mening :) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 (redigert) Heisan Som jeg skriver så hadde jeg D55, dvs med dekk. Nei, jeg synes ikke den BANKET. Hadde en askeladden 505 etterpå som også var en god båt å kjøre i litt sjø. Noe hevder at den er et skall å kjøre i sjøen, men jeg synes den var faktisk god i sjøen. Felles for disse båttypene er at man må kjører aktivt, leser sjøen og tilpasser hastighet og trim der etter. Og så har man rellativites faktoren som alltid kommer inn. Hva er mye sjø å kjøre i??? Sitter man i en 33 foter eller en 17,5 foter så er det veldig forskjellige opplevelser. Mao man skaffer seg båt til sitt behov. Jeg tror du vil kunne bli fornøyd med båten og til ditt bruk. Men husk som noen her er inne på:"Det er kjøpers marked" Redigert 10.November.2010 av Tommy-lc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 dere må jo velge det dere vil. Jeg sier uansett det jeg mener Jeg har ikke så mye erfaring med akkurat den størrelsen på båter utover D55en. Jeg bare registrerer at Yamarin veldig ofte vinner tester i mange båtblader gang på gang. Og det er kanskje også en grunn til at det er norges mest solgte båtmerke Uttern D55 het en gang 5500DC - det var den gang den ble lansert for snart 15 år siden. Kosmetikken er oppdatert - nå er den til og med produsert i Polen hos Quicksilver. Men båten er den samme 15 år gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.