Jump to content

Vurderer Uttern T55 - Erfaringer?

nani17

Recommended Posts

ja - den banker mye i sjøen. Jeg syntes ikke den var noe høydare i sjøen. Den planer lett, sladder i svinger og er hard i motsjø

Skulle jeg hatt en 17-18 fots landstedsbåt hadde det blitt en Yamarin BR 53 (tror jeg den heter)

Jeg hadde den bare i 2 somre - så jeg vet sikkert ikke så mye som andre. Vi vokste fort ut av den - ikke minst fordi den slo en del i lett motsjø.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Heisan

Som jeg skriver så hadde jeg D55, dvs med dekk. Nei, jeg synes ikke den BANKET.

Hadde en askeladden 505 etterpå som også var en god båt å kjøre i litt sjø. Noe hevder at den er et skall å kjøre i sjøen, men jeg synes den var faktisk god i sjøen.

Felles for disse båttypene er at man må kjører aktivt, leser sjøen og tilpasser hastighet og trim der etter.

Og så har man rellativites faktoren som alltid kommer inn. Hva er mye sjø å kjøre i??? Sitter man i en 33 foter eller en 17,5 foter så er det veldig forskjellige opplevelser. Mao man skaffer seg båt til sitt behov.

Jeg tror du vil kunne bli fornøyd med båten og til ditt bruk.

Men husk som noen her er inne på:"Det er kjøpers marked"

Redigert av Tommy-lc (see edit history)

dere må jo velge det dere vil. Jeg sier uansett det jeg mener :smiley: Jeg har ikke så mye erfaring med akkurat den størrelsen på båter utover D55en. Jeg bare registrerer at Yamarin veldig ofte vinner tester i mange båtblader gang på gang. Og det er kanskje også en grunn til at det er norges mest solgte båtmerke

Uttern D55 het en gang 5500DC - det var den gang den ble lansert for snart 15 år siden. Kosmetikken er oppdatert - nå er den til og med produsert i Polen hos Quicksilver. Men båten er den samme 15 år gamle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...