Jump to content

hjul til gummibåt? slik man fester bakpå hekk?

Proxor

Recommended Posts

Hei, ser på diverse youtube videoer at det stikker 2 hjul opp bak hekken på mange gummibåter, regner med dette er slikt man bare kan vippe opp og ned og dra båtn med seg på land. noen som vet hvor man får kjøpt det? se fks denne videoen Link

Selv har eg gummibåt med ny 9,9 som eg kjøpte i sommer som sikkert frister for mange og stjele med seg, har jo hengelås på men gummibåten er ikke så vanskeli for tyvene og ta med seg i samme slenge om dem ikke får laus motoren, og sia eg bor 100 meter fra sjøen hadde det vert greiare for meg og bare kunne trille den fra huset ned til sjøen og opp igjen når eg bruker den istedefor og ha den liggende ute hele sommeren.

Jeg har slike hjul de er litt større, men funker på samme måte. Kjøpte de på Maritim artikkel nummer: 20507-25. De funker kjempe bra.

Jeg har seilbåten på bøye og drar jolla med meg hjem hver gang jeg er ombord.

Når jeg skal på jolletur bikker jeg bare hjula opp eller tar de av.

Jeg har slept jolla på hjula etter bilen også. Funka det, men spørs hva onkel politi vil si om det.

Det kan bli litt tungt å dra jolla 100meter, men det er bare å prøve. Jeg kommer hvertfall alltid til å ha hjul på mine joller. Er veldig fornøyd!

Lars

takker, kan man vippe hjul + alu sakene dem står på opp av vannet når den skal på sjø? eller vil man bare kunne ta av hjula så vil dem pinnene streke nedi? og er det bolter eller vandelige skruer man fester det med på hekken? da den skal klare vekta av motor på også, gummibåten er ganske lett da det er ein liten quicksilver 270 så tror skal gå greit og dra den med meg, er nedoverbakke og asfalt hele vegen til sjøen fra huset borsett fra siste 10meterene ned i vika men er ein slags veg der og uten mye stein og humper så tror skal gå fint, blir nokk litt tyngre opp igjen men trokje det skal vere noe problem.

Redigert av Kurt-Inge (see edit history)

Du vipper hele greia opp av vannet når du får gummibåten på sjøen. Så står de opp vedsiden av motoren.

Så vipper du de bare ned igjen og setter i låsebolten før du kommer inn til land. Å vis så er båten oppe :wink:

Jeg har festet de med treskruer i akterspeilet. Det er det som føler med, men bolter er nok bedre.

De tåler greit vekta av min motor mariner 10hk.

Hjula til Maritim er ganske store og med luft i, så de triller bra selv om det er litt ulent tereng.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...