Jump to content

Tjøme Radio 100 år - Historier

Benji

Recommended Posts

Leser i flere av lokalavisene på vestfoldsiden att Tjøme Radio er 100 år gammel.

Mange år i sjøfartens "tjeneste", og mange har fått hjelp gjennom årene kan man lese.

Kan være artigt å høre om noen på BP har historier fra kontakt de har hatt med Tjøme Radio.

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Står det noe i de lokale nettavisene om dette, og i tilfelle, har du linker? Kanskje det dukker opp noe spennende fra gamle dager? Min far jobbet faktisk som telegrafist en periode der før krigen!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg var på Songvår Fyr i går kveld med en gjeng 9 år gamle sjøspeidere. Vi kalte opp Tjøme på kanal 20 og fortalte at vi var speidere som ville se hvordan VHF virket.

Dama som svarte i andre enden må ha vært noe av det blideste og mest imøtekommende jeg har støtt på innen offentlig forvaltning !

Hun pratet i vei og speiderene ble storlig imponert over at vi kunne stå på toppen av Songvår Fyr (håndapparat) og snakke med ei dame i nærheten av Oslo på radio.

Hyggelig opplevelse for oss alle.

Mons

..... Vi kalte opp Tjøme på kanal 20 og fortalte at vi var speidere som ville se hvordan VHF virket.

.....Hun pratet i vei og speiderene ble storlig imponert over at vi kunne stå på toppen av Songvår Fyr (håndapparat) og snakke med ei dame i nærheten av Oslo på radio.....

Veldig bra Mons!

Det er slik man kan lære de unge fordelen med VHF kontra den allestedsnærværende mobiltelefonen :smiley:

Men dere snakket nok ikke så veldig langt, for kanal 20 er plassert i nærheten av dere. Se kanalplanen.

Og du har så rett så rett når det gjelder serviceinnstillingen og hjelpsomheten til folkene på kystradioen og resten av Telenor Maritim Radio. Jeg har ganske meget med dem å gjøre - og det finnes rett og slett ikke maken!!!

Vy 73 de LJ3L

Med vennlig hilsen POSEIDON

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...