SRA Startet 6.November.2010 Link til dette innlegget Startet 6.November.2010 Lurer litt på brenselcelle, det er ikke uvanligt i campingbiler, men vet ikke om noen som har dette i båt, hva er grunnen til det? er det lite egna i båt eller? vet lie om dette og det virker bra på papiret. Brenselcelle Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 6.November.2010 Link til dette innlegget Svart 6.November.2010 Vet om en som har en slik sak, tror han er strålende fornøyd. Den fremste ulempen er vel prisen. Lett å velge en støyende generator når prisen er såpass mye lavere å kapasiteten mye større, så får en gjerne 230V i tillegg. Husker ikke hvor men har sett bedre priser enn den du lenket til. Ønsker meg en slik selv, er bare litt for gnien så det kan ta litt tid. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 6.November.2010 Link til dette innlegget Svart 6.November.2010 Pris: Alt for høy Effekt: Alt for lav Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 Sikkert et bra produkt, men man skal vel ligge bra mye på svai før det lønner seg. Hvordan er det med tilgjengeligheten på Metanol for å holde det i drift? Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 9.November.2010 Link til dette innlegget Svart 9.November.2010 Hvordan er det med tilgjengeligheten på Metanol for å holde det i drift? Tilgjengelighet er aldri problemet, du kan bruke vanlige polvarer. Sitér dette innlegget Link to post
psyko Svart 9.November.2010 Link til dette innlegget Svart 9.November.2010 Hadde brenselcelle i tre år i min forige båt og var veldig fornøyd,det var ikke noe problem å få kjøpt metanol.kjøpte et fat Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.November.2010 Link til dette innlegget Svart 9.November.2010 Er disse kun egnet til lading, eller kan man hente forbruksstrøm også? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 9.November.2010 Link til dette innlegget Svart 9.November.2010 Det er ingen ting i veien for å bruke strøm mens brendselcellen lader batteriene. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.November.2010 Link til dette innlegget Svart 9.November.2010 Et spennende norsk firma, Nordic Power Systems, har under utvikling en brenselcelle-generator drevet av diesel. De ser for seg ulike markeder for denne, deriblant båt. I følge nettsiden har de en prototype på 1 KW i drift, da begynner vi å snakke om effekter som monner i fritidsbåter. Nå kan det godt være et stykke frem før dette blir kommersielt tilgjengelig til en akseptabel pris for oss vanlige fritidsbåteiere. Men jeg ser ikke bort fra at dette vil være en type produkt som flere av oss vil få erfaringer med i løpet av ikke veldig mange år. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Tom Rør Svart 10.November.2010 Link til dette innlegget Svart 10.November.2010 Det blir spennende å se hva dette utvikler seg til Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hei har så nær bestemt meg for den største EFOY 210 watt. Ok, den gir meg ikke 230V, men med konverter så kan man jo bruke noe med forsiktighet. Nå er ikke strøm min sterke side, men kan ikke forstå annet enn at denne må være til god hjelp på batteribanken. Den kan jo tross alt stå å putle å gå hele døgnet. Å kjøpe et aggragat for meg er ikke aktuelt, da plutselig er det ny båt å bla bla bla Tror dette vil bli bra, så tror avgjørelsen vil bli en slik........... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Spennende! Regner med at du deler noen erfaringer hvis/når du har installert systemet og brukt det en stund. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.