Fanafjord Startet 7.November.2010 Del på Facebook Startet 7.November.2010 (redigert) Jeg og en annen båtgal er noen dager i Singapore. Noen som vet en båtutstyrbutikk som vi burde fått med oss? Eventuellt annet interessant som er båtrelatert? Redigert 7.November.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bergen Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Var der for et år siden og fant lite maritimt selv om jeg ikke direkte letet etter slikt utsyr. Selv ikke i de store elektronikkjøpesentrene var det noe båtrelatert å finne. Så riktignok en båtutstyrsbutikk i 3 etg i en blokk i det indiske strøket når sigtseeing bussen kjørte igjennom. Der er en yacth klubb i nærheten av flyplassen så det er mulig at det finnes noe i den sammenhengen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Eventuellt annet interessant som er båtrelatert? En tur med denne farkosten var en ny båtopplevelse. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Det er ligger en sjappe i underetasjen på Sim Lim Square, som er Icom forhandler. Mye kjekt radioutstyr - men tror mye av det må forhåndsbestilles. Prisene på jaktradio er ihvertfall svært gode! Du har også Raffles Yacht club på nord-siden av øya hvor det er fint å spise lunch/middag, men utstyr har jeg ikke sett. Et par seiljoller på land + et par dusin båter/yachter i havna. Jeg tro at det er mest elektronikk/dingser til båten du finner i Singapore... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 7.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2010 Jeg tro at det er mest elektronikk/dingser til båten du finner i Singapore... Jo det var det jeg var ut etter, men har ikke kommet over en sånn butikk heller. Skal sjekke Sim Lim Square... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mulligan Svart 8.November.2010 Del på Facebook Svart 8.November.2010 (redigert) Det er også en forhandler av Raymarine i tredje etasje i SLS. Lite utvalg og stive priser. Furunoutstyr er dyrere i Singapore enn i europeiske nettbutikker. En MiniMac er dyrere i SLS enn på Svinesund. Redigert 8.November.2010 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Fikk snakket med noen innfødte her. (Noen proffessorer på Universitet) og det virker at seiling er en ekstrem luksuriøs sak som bare de virkelig rike holder på med. Kanskje ikke overraskende når man ser på forholdstall mellom standlinje/innbygger her. "Alle" spiller mer eller mindre Golf - men seiling og båter er vel uoppnåelig - selv for folk i den øvre middelklassen. Når det gjelder båt er vi nok litt priveligert her på våre kanter. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
magnumlars Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Når ein først er i Singapore bør ein jo stikke innom Orchard Towers, der har dei noko for ein kvar smak Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 spiller mer eller mindre Golf - men seiling og båter er vel uoppnåelig Det er flere utsøkte baner. Sentosa er en internasjonal mesterskapsbane. Barclay Singapore Open går der til helgen med alle de store. Noen marinaer leier ut mindre båter slik som Hobie Cat hvis seiltrangen blir vanskelig å bære. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Når ein først er i Singapore bør ein jo stikke innom Orchard Towers, der har dei noko for ein kvar smak Takk - men ikke til min smak. Jeg var som sagt ut etter båtutstyr... @mulligan: Seile hobbiecat - det var faktisk en god idee. Få se om det blir tid til det. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
magnumlars Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Eg oppfattar det å handle elektronikk i Singapore som "krevande". Det er heilt vanleg at dei ulike forretningane ikkje har prislappar på produkta dei har i butikken, og at pris er eit forhandlingspørsmål uansett om ein vil eller ikkje. Det kan vere rikelig prutningsmonn på eindel varer, men det fordrar at ein har 100% kontroll på prisen på tilsvarande utstyr her heime. Elektronikk er ofte svært rimelig i Norge samanlikna med resten av verden, spesielt i forhold til prisnivået på andre varer her i landet. Eg handla ein god del fotoutstyr i Singapore i 2008, og sparte mykje på det. Betalte vel ca 60% av norsk pris. Då var singdollaren verdt 3,75NOK, kva den er idag veit eg ikkje. Men uansett, pass på prisen og prut i rikelig monn om du skal handle Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Det heter ikke Orchard Towers, men Odfjell Towers. Hvis du har tid kan du reise over til Malasia (Pasir Gudang), der er det meste billigere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.