Jump to content

Mitraliøseknatring- eller Breaking The Ice i Vestfjorden, Oslo!

strawberry

Recommended Posts

Dro ut på årets absolutt siste overnattingstur nå i helgen! Geografisk: Indre Oslofjord, Vestfjorden! Kaldt og friskt! I går kveld var det antydning til issuppe. Våknet idag tidlig at båten lå stille, i isen! Etter en del hakking med båtshake og rusing med motoren kom jeg da løs.

Det bråka fælt og jeg fikk "pussa" godt av bånnstoffet i vannlinjen. I ettermiddag da jeg dro innover mot Solvik for å komme i vinteropplag (til tirsdag) slet jeg fælt. Kalte opp Kystpatruljen for om mulig få hjelp av "isbryter"!

Var heldig å finne en råk/flere råker bl. annet etter en lastebåt som lå og lastet grus i Sandvika. Hadde jeg ikke funnet råkene, er jeg redd at Kystpatruljen hadde måttet trå støttende til!

Da jeg etter noe strev omsider kom meg inn til bryggen i Solvik og fikk ordnet med det meste før båten skulle på land, måtte jeg nærmest grøssende høre på båter som i mørket slet seg gjennom isen til snatrende mitraliøselyder ettersom isen ble brutt opp. Hvor mye kan glassfiber tåle, mon tro?

Artig var det å se en Alu-skjærgårdsjeep som tydelivis hadde det gøy! Hva propell og undervannshus måtte gjennomgå vet jeg ikke, men tror nok at ruren ble vasket bort! :thumbsup:

Så til de som har båter liggende i området: Det er bare å håpe på mildvær, ellers er jeg redd at du/dere er stuck!

Mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...