strawberry Startet 7.November.2010 Link til dette innlegget Startet 7.November.2010 Dro ut på årets absolutt siste overnattingstur nå i helgen! Geografisk: Indre Oslofjord, Vestfjorden! Kaldt og friskt! I går kveld var det antydning til issuppe. Våknet idag tidlig at båten lå stille, i isen! Etter en del hakking med båtshake og rusing med motoren kom jeg da løs. Det bråka fælt og jeg fikk "pussa" godt av bånnstoffet i vannlinjen. I ettermiddag da jeg dro innover mot Solvik for å komme i vinteropplag (til tirsdag) slet jeg fælt. Kalte opp Kystpatruljen for om mulig få hjelp av "isbryter"! Var heldig å finne en råk/flere råker bl. annet etter en lastebåt som lå og lastet grus i Sandvika. Hadde jeg ikke funnet råkene, er jeg redd at Kystpatruljen hadde måttet trå støttende til! Da jeg etter noe strev omsider kom meg inn til bryggen i Solvik og fikk ordnet med det meste før båten skulle på land, måtte jeg nærmest grøssende høre på båter som i mørket slet seg gjennom isen til snatrende mitraliøselyder ettersom isen ble brutt opp. Hvor mye kan glassfiber tåle, mon tro? Artig var det å se en Alu-skjærgårdsjeep som tydelivis hadde det gøy! Hva propell og undervannshus måtte gjennomgå vet jeg ikke, men tror nok at ruren ble vasket bort! Så til de som har båter liggende i området: Det er bare å håpe på mildvær, ellers er jeg redd at du/dere er stuck! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Tom Rør Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 Ligger i Bestumkilen, og etter helgeturen møtte jeg isen. Jeg seg sakte inn til brygga, og fikk organisert med bilflytting etc., og la båten på Aker brygge. Der kommer det ikke is denne uka ihvertfall. Tar opp om en ukes tid. Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 Fikk opp båten på tirsdag, og vinterkonserverte på lørdag. Det var tydeligivs i siste liten. Båtplass på Strand og opplag på Solvik. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
strawberry Svart 8.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 (redigert) Godt å se at de kloke utfører "nice moves"! Optimistene er det verre med! Ha en vakker "mellomsesong"! Før vi vet ordet av det, er´e vår! Mvh. Strawberry Redigert 8.November.2010 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.