Isbåter Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 Kikk ned i maskinrommet på danskebåten. Der ser du tenkinga. Og så kan du telle hvor mange plast Tywraps du ser. Jeg tror om dem taper toppen av motoren ut av hånde sin på danskebåten blir en del mer en kabler som tar skade der. Ikke veit jeg hvilken verktøyer du bruker til båtmekk, men en med tommelfinger kan lage skade på flere steder i en båt en kun i motorrom Ellers tror jeg at eneste innsyn ditt til motorrom i den båten er utifra den bilden! Sitér dette innlegget Besøk våres hjemmesider www.isbater.no Link to post
Mulligan Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 kraftig vifte på utsug Skulle vært påbudt. Jeg har en slik: ITT-Jabsco. Ratet continous duty. Ventilerer maskinrom og batterirom når motoren er igang via faste kanaler til utblås på speilen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 tror jeg Som sagt, tro og tvil står enhver fritt. Sitér dette innlegget Link to post
Isbåter Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 Skulle vært påbudt. Helt enig med deg. Men motorrom i den HR-en er mange ganger større en i din båt og varmeutveksling mange ganger mer og. Vifte er også en del større og kanaler har slik avkastning å de er valgt slanger i steden før svære faste kanaler i tak som tar en del plass. Sitér dette innlegget Besøk våres hjemmesider www.isbater.no Link to post
Mulligan Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 Kanalene mine er integrert i båten. De synes ikke. Det er kun ett innløp og et utløp i maskinrommet. Vifta er på 7 kubikk, og motoren bruker 1, så etter boka skulle jeg ha 8 kubikk i tilluft men hovedsaken var å trekke varme ut. Selv med en liten motor blir det mye. Sitér dette innlegget Link to post
Isbåter Svart 26.November.2010 Del på Facebook Svart 26.November.2010 Selv med en liten motor blir det mye. Om jeg prater om egen båt har den 6ganger større motor en din. Men utfordringen er kjøling av dynamoer der dem produserer mer varme en motoren. Jeg så ikke annen mulighet en å bruke slanger der dem trekker mer en firkant kanaler. Og slangene er 4 stk 90mm med 2 slike vifter du har. Jeg bruker temperaturstyrt utgang på regulator til aktivering av dem der de blir en del støy i cockpit når dem går. De er mange veier å gå i design av en båt, men forskjell på en liten båt og en stor full utstyrt er stor! Bør redigere litt: Noen er vant med oppblåste små båter og tror dem er voksne... Sitér dette innlegget Besøk våres hjemmesider www.isbater.no Link to post
Bitteliten Svart 30.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2010 SOLAS godkjent motor er med dette avsluttet: D3-110 tillverkas i en SOLAS-variant. Denna motor har ett uppflyttat svänghjul, uppflyttad laddgenerator och en switch som stänger av vevhusventilationen. Man gör så här då SOLAS-kraven säger att motorn skall fortsätta att gå om den står med vatten upp till halva motorns höjd. SOLAS-godkännandet har således inget med elektroniken att göra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.