Jump to content

Oppvaskmaskin såpe til å gjøre reint kjølvannet?

Akoya 1

Recommended Posts

Tror at alle såpetyper ville gi deg problemer med å gjøre reint kjølvannet ditt :lipseal:

For meg så er kjølvannet bak båten :lol:

Men til fakta: hvorfor skal du gjøre rent kjølevannet ditt og er det på ferskvannskretsen eller på sjøvannskretsen?

Du må være mer tydelig i din formulering :seeya:

Lek ikke med kjemikalier du ikke vet virkningen av i en motor. Finnes nok egne midler til dette formålet.

Ikke alltid det er så lurt å forsøke å spare penger på raske løsninger.

Du må huske på at vitale deler som f.eks oljekjøler ikke nødvendigvis tåler denne typen såpe. Fungerer nok best i oppvaskemaskinen.

Har du forsøkt å søke på dette temaet inne på BP? Jeg vet det er skrevet mye om dette tidligere også.

Jeg har hørt at Sun oppvaskmarskin middel er bra å gjøre reint kjølevannkanaler. Er dette riktig?

Har hørt om dette før og det sies at det fungerer.

Men har benyttet "RENSE TABELETTER" for oppvaskemaskin med godt resultat i hjemmet, muligens de vill gjøre en bedre jobb ..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Det fungerer for olje og annen 'møkk', man må selvsagt skylle godt etterpå. Det skummer ikke så man kan fint kjøre med det noen dager. Men over tid er det jo ikke bra ift aluminium.

Det som man normalt helst vil bli kvitt, rust, fjerner det ikke. Skal du først gjøre denne jobben så bruk et produkt som 'Systemrens' istedet.

Kjøp noe som heter Termorens. (kan ikke brukes på alu topper). Motoren ble som ny ! Herlig!

Hvor har du det fra?

Hvis det er Termorens fra Termorens..

http://www.termorens.no/termorens/TermoRens-Rensev%E6ske/cid/16149/

TermoRens kan brukes på alle typer plast og metaller uten å skade disse. Den skader ikke pakninger og foringer i anlegget.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Kjøp noe som heter Termorens. Det hadde en fantastisk virkning på min. (kan ikke brukes på alu topper). Motoren ble som ny innvendig, blankt støpejern! Herlig!

Bakepulver gjør samme jobben, pulver oppi + kokende vann.

Billigt....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Bakepulver gir jo en basisk løsning, høres ut som et mirakel om det kan fjerne rust..??

Ellers så er både Systemrens og Termorens basert på det samme som Ferro-bet, fosforsyre. Den fjerner oksyd (rust), men angriper ikke rent metall som stål og kobber. Dog vil den etse lettmetall (aluminium), det er iallfall min erfaring. Så jeg ville ikke kjørt med dette i ukesvis. Om man ikke har alutopp kan det være andre komponenter i aluminium, vannpumpe f.eks.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...