Jump to content

Trenger hjelp med å prise Sjømann 22 rett!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

:yesnod:

 

har en bil jeg betalte 35000 for for ett og ett halvt år siden, påkostet ca 10 i tillegg.

averterte den for et par måneder siden for 20, så 10 etter at den ikke gikk EU kontroll nå. Den blir vel levert til spiker til jul.

 

Var en grei handel da jeg kjøpte, nå er det visst ikke behov for den som delebil engang ;)

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post

..... Men en 40-50k vil jeg tro jeg kunne gitt for den....

 

Da vet du jo egentlig hvor den bør ligge, så det er jo et greit utgangspunkt...

 

Dieselforbruket ligger på rundt 1 liter i timen på full gass (3600o/min) ??

 

Den ville jeg ha slettet. 1 liter i timen på fullt med en slik motor er rett og slett umulig, så det får bare annonsen til å virke useriøs.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Håper du fortsetter å være på BP selv uten sjømannen. Du har vel en liten pram du fisker krabbe med også? Uansett, lykke til med salget :flag_bp:

 

Så skal jeg være til beine ærlig med deg. Treverket inni kabinen ser bra ut, men under kalesjen ville jeg pusset det ned og lakkert på nytt alt som er. Få alt treverk til å se ut som det som er innvendig. Så det pistasjgrønne innvendige skroget ville jeg lakkert hvit, samme på dassen.Bare dette ville fått sjømannen din til å fremstå meget mye penere. Putene ute er greie,men putene inni er noe 90 talls synes jeg. Dørken din er meget pen, utvendig ser båten også meget pen ut. Motorinstallasjonen din ser meget bra ut, men lakker motorkassa også med samme farge som resten.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post

Sitat fra annonsen: Dieselforbruket ligger på rundt 1 liter i timen på full gass (3600o/min) ??

 

Ikke noe tull det nei... Jeg fyllte tanken helt full, og 10 cm opp i påfyllingsrøret. Kjørte i rundt 1,5time, og jeg kunne endå se dieselen i slangen... Så rundt 1liter i timen har jeg regnet ut den bruker... Men dette var vell med gjennomsnits turtall på 3400, så endret til 1 - 1,5 L :smiley:

 

Et aldri så lite tips. Se om noen kan hjelpe deg med å rette annonsen for skrivefeil, virker noe mer seriøst med en annonse fri for disse :smiley:

 

Ellers så ligger nok sannsynlig pris for en slik snekke på et sted fra 25000,- til 40000,- etter mitt syn.

 

Er det så mye skrivefeil her'a? Takk for pris anslag :flag_bp:

 

 

Håper du fortsetter å være på BP selv uten sjømannen. Du har vel en liten pram du fisker krabbe med også? Uansett, lykke til med salget :flag_bp:

 

Så skal jeg være til beine ærlig med deg. Treverket inni kabinen ser bra ut, men under kalesjen ville jeg pusset det ned og lakkert på nytt alt som er. Få alt treverk til å se ut som det som er innvendig. Så det pistasjgrønne innvendige skroget ville jeg lakkert hvit, samme på dassen.Bare dette ville fått sjømannen din til å fremstå meget mye penere. Putene ute er greie,men putene inni er noe 90 talls synes jeg. Dørken din er meget pen, utvendig ser båten også meget pen ut. Motorinstallasjonen din ser meget bra ut, men lakker motorkassa også med samme farge som resten.

 

Er helt enig i alt du sier her Polarn! Jeg kommer nok ikke til og forlate forumet, men jeg kommer nok ikke til og være like aktiv som nå :smiley:

Treverket i lugaren ser meget flott ut, men under kalesjen og motorkassen skal pusses og lakkes om jeg ikke får solgt før jul :yesnod: Skroget har jeg tenkt lenge på og male, men har aldri kommet så langt.. Putene i lugaren tror jeg ikke jeg gjør noe med, men nye gardiner skal syes :yesnod: Takk for råd og tips :yesnod:

 

Skal du ha en budrunde burde du vel legge annonsen ut på finn.no også? Lykke til med salget.

 

Jeg legger den ikke ut på finn nå. Får jeg ikke solgt den før til jul, skal jeg pusse opp alt som nevnt over her, og da kan jeg heller bruke penger på og legge den ut på finn :smiley:

 

likte godt den videoen eg med båten i sving utpå tur. Videoen var fin den men stiv kuling? :giggle:

 

Vindmåleren viste 15m/s, og det er no stiv kuling spør du meg... Men den er filmet med mobil, så opplevelsen blir vell helt anderledes om jeg hadde brukt ''proff kamera'' :smiley:

 

 

Er foresten 1 som har send en tekstmelding og virker interisert, så en som sendte mail og etterlyste flere bilder innvendig, som nå ligger ute på autodb :yesnod:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post

15 m/s ja er stiv kuling det, noe som skulle tilsvare at sjøen tårner seg opp, skummet blåser i strimer med vindretningen. Kan ikkje sei eg såg noe av det..

Det eg kan gå med på med litt godvilje er at bølgekammene begynner å toppe seg, litt skum. Altså lett bris.

 

Det eg vil fram til er at alt virker så voldsomt og skrytete og stemmer dårlig med virkeligheten. Stiv kuling som egentlig er lett bris, et dieselforbuk som en 5 hk osv. Tidenes auksjon alle mann til pumpene. Sjømann 22 er ikkje akkurat noe å løpe mann av huse Etter teksten så høres nå det ut som den båten! Så ser man på bilda og ser en sliten bananbåt med behov for masse arbeid.

Båten er sikkert grei den altså men er meir som å lese VG

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post

Ikke noe tull det nei...

 

Sjekk her. Om du bruker en liter tar du i så fall bare ut rundt 5hk, og da ligger du på et mye lavere turtall i snitt. Rundt 4l på max stemmer nok bedre. Men det spiller neppe noen rolle nå, du skal jo uansett selge den :wink: .

 

Lykke til med salget da, håper du får en grei pris for den!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

15 m/s ja er stiv kuling det, noe som skulle tilsvare at sjøen tårner seg opp, skummet blåser i strimer med vindretningen. Kan ikkje sei eg såg noe av det..

Det eg kan gå med på med litt godvilje er at bølgekammene begynner å toppe seg, litt skum. Altså lett bris.

 

Det eg vil fram til er at alt virker så voldsomt og skrytete og stemmer dårlig med virkeligheten. Stiv kuling som egentlig er lett bris, et dieselforbuk som en 5 hk osv. Tidenes auksjon alle mann til pumpene. Sjømann 22 er ikkje akkurat noe å løpe mann av huse Etter teksten så høres nå det ut som den båten! Så ser man på bilda og ser en sliten bananbåt med behov for masse arbeid.

Båten er sikkert grei den altså men er meir som å lese VG

 

Vist du ikke har fått med deg at et mobil kamera fra 2003 ikke klarer og få alt som i virkeligheten, trenger du heller ikke og komentere. Men du får ringe fjell komune og høre om vindmålerene på sotrabroen er nøyaktige, eller om de viser 4-5 m/s feil... At den motoren bruker 4-5 liter, kommer ikke på tale! Jeg fyller som regel ikke mere en 5L om gangen, tar vare på småpenger og tomflasker, og får rundt en 5-6 liter, og jeg bruker 30min fra meg til brattholmen, altså 1 time hvær vei. Og vist jeg sier jeg fyller hvær fjere-femte gang jeg er der, så lyger jeg iallefall ikke. Og jeg kjører no heller ikke fra meg til brattholmen, og direkte hjem, det blir alltid en fisketur, dermed har jeg kjørt MINST 5 timer, og endå er det mere diesel på tanken... Hvem har sakt at Sjømann22 er en båt ''å løpe mann av huse'' som du sier? Hvor står dette? Jeg sier mine erfaringer med båten, og de er for det meste bare posetive. Men det er jo ikke noe båt for en som har ført Princess 55 i flere år. Men for en som ikke har hatt annet en en jolle, må dette være en fantastisk båt. Hva bananbåt er, det vet ikke jeg, men det vet vell du... behov for masse arbeid sier du? her er det da slettest ikke mye arbeid, det er litt pussing, lakking, maling av skrogsider om man ønsker. Ikke noe tekniske problemer her, som fører til noenslags problemer som man må ta tak i med en gang. Slik som den var da jeg kjøpte den... Uansett, dagen er ikke den samme uten VG! Takk for meg, værsågod neste.....

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post

15 m/s ja er stiv kuling det, noe som skulle tilsvare at sjøen tårner seg opp, skummet blåser i strimer med vindretningen. Kan ikkje sei eg såg noe av det..

Det eg kan gå med på med litt godvilje er at bølgekammene begynner å toppe seg, litt skum. Altså lett bris.

 

Båten er sikkert grei den altså men er meir som å lese VG

 

La nå fyren være.

Flisespikking gjør du i snikkarboa.

Det er nå en gang DENNE båten han prøver å selge, og om ikke du løper "mann av huse" for å se, så kan det hende andre er interessert!!!!!!!!

Skjønner ikke helt hva Vg har med denne saken å gjøre heller!

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post

Ikke for å såre deg Martin men jeg hadde nok ikke gitt mer en 15,000 -20,000 for båten din.

Hadde du lagt mye, mye mer arbeid i finishen så kanskje opp mot 40,000 men da snakker enn om strøken båt, båten din ser ikke så bra ut.

 

Dette er ikke stygt ment men bare min mening.

 

Lykke til

Windy 22 Sport, 350 Mag mpi

 

www.ulyd.net

Link to post

............ Om du bruker en liter tar du i så fall bare ut rundt 5hk, og da ligger du på et mye lavere turtall i snitt. Rundt 4l på max stemmer nok bedre............

 

 

Ett lite regnestykke for min egen motor, Yanmar 3GMF - 27 hk ( som er samme størrelsen som er i Sjømannen til Sjømann.22), snekke 23':

 

Antall motortimer fra 01.01.10 til 20.10.10 ..... 167 timer

Brukt diesel i samme periode:........ 182,5 liter

 

Gjennomsnittet pr. time i perioden 1.09 l/time

 

De 167 timene består av marsjfart, dorging og "tomgangskjøring".

Hva drivstoff forbruket ville vert ved "full fart" kan vel kanskje være

litt vanskelig å bedømme siden en skjelden bare kjører på "full fart".

Link to post

hehe, Tom Rør, Jeg begynner og bli ganske vandt til det på dette forumet her, men det viser no bare at folk som ikke tør og stå frem som hvem de egentlig er, er her for det meste bare for og gnage og prøve og ødelegge folk som prøver og få noe gjort! Lurer bare på hvem som har det verst med seg sjøl, jeg som blir krevulert for alt jeg gjør, eller de som sitter time etter time bare for og leite etter noe og pirke på?

 

 

free, ja, jeg vet det er på våren det er best og selge, men jeg prøver no, så får jeg se.. Ellerså blir det finn.no til våren yesnod.gif har no ikke tenkt og gi opp båtlivet ser du clap.gif har sett på en Nordkapp med 90hk evinrude til 15k Oppussingsprosjekt cool.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post

Lurer bare på hvem som har det verst med seg sjøl, jeg som blir krevulert for alt jeg gjør, eller de som sitter time etter time bare for og leite etter noe og pirke på?

 

Har sett på en Nordkapp med 90hk evinrude til 15k Oppussingsprosjekt cool.gif

 

Godt sagt Martin :cheers:

 

Den Norkappen, er det 17 foter`n eller 16 foter`n?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post

Ikke for å såre deg Martin men jeg hadde nok ikke gitt mer en 15,000 -20,000 for båten din.

Hadde du lagt mye, mye mer arbeid i finishen så kanskje opp mot 40,000 men da snakker enn om strøken båt, båten din ser ikke så bra ut.

 

Dette er ikke stygt ment men bare min mening.

 

Lykke til

 

 

Neida, det sårer ikke! Din mening! thumbsup.gif Gikk en sjømann22 for ikke så lenge siden, for 65.000, syntest no min så bedre ut en den for og si det sann smiley.gif Da jeg så hva den gikk for vet jeg det finnes håp yesnod.gif

 

Ett lite regnestykke for min egen motor, Yanmar 3GMF - 27 hk ( som er samme størrelsen som er i Sjømannen til Sjømann.22), snekke 23':

 

Antall motortimer fra 01.01.10 til 20.10.10 ..... 167 timer

Brukt diesel i samme periode:........ 182,5 liter

 

Gjennomsnittet pr. time i perioden 1.09 l/time

 

De 167 timene består av marsjfart, dorging og "tomgangskjøring".

Hva drivstoff forbruket ville vert ved "full fart" kan vel kanskje være

litt vanskelig å bedømme siden en skjelden bare kjører på "full fart".

 

Min er 24hk, så litt mindre blir det jo, men som sakt tidligere, har jeg regnet det ut sann ca, med gjennomsnitts turtall på 3400-3500 yesnod.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post

Det har jeg, pusset opp denne. Var brun før jeg fikk den.

 

nordkapp_16.jpg

 

Knallbra båt som går godt vannet. Meget stødig. Litt slapp med 50 hk på min da.

 

 

både høres og ser flotters ut! takk for det Polarn! yesnod.gif

 

Hvis du har Yanmar 3GM30F så er motorstørrelsen 27 hk ifølge Yanmar:

http://www.yanmar.no...img/9051327.pdf

 

 

Jeg har sett det jeg også, men så er spørsmålet om jeg skal stole på Orginal Skiltet som er festet på motoren, eller yanmar sin nettside? Det er ikke forskjell på ferskvannsmotoren og saltvannsmotoren då? den på nettsiden er saltvannskjølt! smiley.gif

 

 

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...