Volvomekanikeren Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 hehe, og P4 klistremerke i vinduet er en viktig finnish! hehehhe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Alternes.. Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 (redigert) Jeg synes nå det var en fin båt jeg. Den er uten tvil i alle fall verdt 25 000! Du må ikke bry deg om alle disse kverulantene. Når en sier du lyver på diesel forbruket er det sikkert fordi han selv er vandt til å gjøre det når båten skal selges Redigert 9.November.2010 av sjøgata brygge (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Seilaren Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Martin, jeg skrev dette til deg i en annen tråd her tidligere i høst, og det står jeg for enda.. Hei Martin. Jeg tror vi kan sammenligne ganske greit med min 22 fots seilbåt som jeg hadde i tre år. Jeg pusset den opp over en treårs periode, og hadde til sammen lagt ut ca 65 000 kr for den. Da jeg solgte fikk jeg 35 000 kr for båten, og var fornøyd med salget. Uansett hvor mye jeg legger ned i båten, så får jeg ikke dette tilbake. Du kan si at hver sommer kostet meg 10 000. Men heller båt, enn en uke i syden.. Nå er det også slik at vi er på nettforum der hvem som helst kan bli medlemmer. Da blir det slik at ikke alle er så pedagogiske, og modrerer seg selv litt, selv om en skriver til en tenåring. Jeg ble medlem her som 15 åring selv, og har vært gjennom leksa. Men da gjelder det å ikke la seg irritere, og selv filtrere ut de innleggene du ikke ønsker å ta seriøst. Vil du slippe "krangling" er det best i ignorere og ikke svare. Hvertfall bedre enn å gå imot. Innleggene du skriver her på forumet forsvinner ikke. Kanskje en dag angrer du på det du skrev. Da er det for sent. Du har valgt å legge ut navnet ditt også, og det kan googles. Ikke glem det... Fremtidige svigermødre og arbeidsgivere kommer til å spore det opp... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
puddingen Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Kloke ord fra Seilaren Martin... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Jeg synes nå det var en fin båt jeg. Den er uten tvil i alle fall verdt 25 000! Du må ikke bry deg om alle disse kverulantene. Når en sier du lyver på diesel forbruket er det sikkert fordi han selv er vandt til å gjøre det når båten skal selges Hehehe, nei lyging må unngåes, men når man ikke har dieselmåler er det ikke så lett og vite, men sann ca Martin, jeg skrev dette til deg i en annen tråd her tidligere i høst, og det står jeg for enda.. Stemmer det Seilaren! Fikk nettopp en tlf. fra en som ville komme og se på den imorgen, og spurte om jeg solgte for 25k. jeg sa jeg helst ville hatt mere, og han sa han fikk se båten først, så skulle han se hva han ville gi. Får jeg 40k selger jeg på flekken, er jo alltid lov og håpe Men ett lite regnestykke jeg har laget meg då: Moped = 11.000 (kan sikkert få prutet ned til 10k ved hurtig handel) Nordkapp 16 med evinrude 90hk = 15000,- 11000+15000= 26000,- 40000-26000= 14000,- Og 14000 er litt lite til oppussing av en båt, litt fixing på sykkel, samt. omregistrering.. Så kommer bensin utenom Eller får jeg bare vente med båt til jeg har fått meg en skikkelig jobb der jeg trives med grei lønn, og heller spare resten av pengene Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Men jeg har vinterkonservert motoren min, men kommer en mann og skal se på båten imorgen, og vil prøve kjøre den Så motoren må skrues sammen igjen. Men hva er riktig påfyll på ekspansjonstanken? Skal tanken på motoren fylles helt opp, og plasttanken som henger på veggen halvfull? Er det viktigt med konserveringsvæske i vannet? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Hæ Martin.. Trodde du ikke en eventuell kjøper ville prøvekjøre...?? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 heheheeh, jojo, men er ca 3 uker siden jeg konserverte den.. Ble tidlig vinter i Bergen Om ikke vinter, så minusgrader iallefall vet duom det er nødvendig med væske i vannet? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Om du har lukket kjøling, så skader det ikke med 50/50 blanding nei.. Korrosjonsbeskyttelse og frostsikring..! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Jeg har vann på tank, som skal egentlig være 60/40 % men jeg har ikke væske no. Og han kommer imorgen, skader dette motoren? Har det prinsippet med at saltvannet kjøler ned ferskvannet! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 hehe, og P4 klistremerke i vinduet er en viktig finnish! hehehhe Og lik lakkert bensintank til båte, det er harry det Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Tine IV Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Heisann Sjømann ,når du først spør så kan jo jeg også prøve meg på en ca pris .Men det å sette en pris idag er nesten lotto,men utgangspunktet kan jo være greit å sammenligne med andre i samme klasse.Da vil du jo få et lite innblikk i hva som kan bli prisen,men etter å ha sett bildene og sett på noen få andre på Finn.Så skal du være glad om han som kommer imårra gir deg 20.000-,men som sagt er jo ikke godt å vite.Kan jo være en som SKAL ha en slik båt og bor nærme deg,da sparer jo han transport osv .Men som andre sier så ser det ikke videre strøkent ut,selvom sikkert noen syntes det også .Vært ombord i endel båter som selger har påstått er strøkene,å har snudd mer enn en gang i døra.Trenger du penger til moppe ,så hadde jeg solgt om han i mårra byr 20 lapper.men det er nå hva jeg mener,du spurte jo så da svarte jeg og sånn blei det .Men tvi tvi å lykke til med salget . PS:Litt vasking av dassen å litt sånn småtteri før han kommer å ser imårra ,kan jo være litt lurt Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2010 Og lik lakkert bensintank til båte, det er harry det Råfett hehe Heisann Sjømann ,når du først spør så kan jo jeg også prøve meg på en ca pris .Men det å sette en pris idag er nesten lotto,men utgangspunktet kan jo være greit å sammenligne med andre i samme klasse.Da vil du jo få et lite innblikk i hva som kan bli prisen,men etter å ha sett bildene og sett på noen få andre på Finn.Så skal du være glad om han som kommer imårra gir deg 20.000-,men som sagt er jo ikke godt å vite.Kan jo være en som SKAL ha en slik båt og bor nærme deg,da sparer jo han transport osv .Men som andre sier så ser det ikke videre strøkent ut,selvom sikkert noen syntes det også .Vært ombord i endel båter som selger har påstått er strøkene,å har snudd mer enn en gang i døra.Trenger du penger til moppe ,så hadde jeg solgt om han i mårra byr 20 lapper.men det er nå hva jeg mener,du spurte jo så da svarte jeg og sånn blei det .Men tvi tvi å lykke til med salget . PS:Litt vasking av dassen å litt sånn småtteri før han kommer å ser imårra ,kan jo være litt lurt Tine IV Hei Tine IV! 20.000 ja... Nja, jeg får no bare se hva jeg kan få for den.. Jeg får tenke slik at når mopeden står i garasjen, så er det bare og finne seg en jobb, og da blir det fort penger Og med penger, kan jeg kjøpe endå en ny båt Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Svaap Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Må si jeg liker pågangsmotet ditt Martin! Lykke til med salget -det er noe som sier meg at du kommer til å lykkes med både det og anskaffelse av jobb og ny båt! Stå på (Så vil jeg også si at du takler (negative) kommentarer på en fin måte nå. Du kommer godt ut av det syntes jeg!) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
alphaman Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 ble det noe salg idag da sjef eller var det noe kunden satte fingern på?lykke til med salget Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Ka skjedd Martin..?? Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Fra autodb annonsa: "Avføringen Fra toalettet går rett ut i sjøen (Ingen septiktank) Så om man skal gjøre det store, så pass på at dette skjer utpå sjøen, og ikke inne i båthavner." God Humor! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 ja nå er vi spente Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Får håpe Martin sitter å teller penger da. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Han trenger arbeidsro, pugger til teoriprøven på moped. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2010 (redigert) Må si jeg liker pågangsmotet ditt Martin! Lykke til med salget -det er noe som sier meg at du kommer til å lykkes med både det og anskaffelse av jobb og ny båt! Stå på (Så vil jeg også si at du takler (negative) kommentarer på en fin måte nå. Du kommer godt ut av det syntes jeg!) hehe, det skal nok gå fint Prøver no bare og forsvare meg mest muligt, så er jeg no glad det finnes noen her inne med vett i hode til og snakke til folk, det rare er at det mange ganger er samme folka gang på gang takktakk! Fra autodb annonsa: "Avføringen Fra toalettet går rett ut i sjøen (Ingen septiktank) Så om man skal gjøre det store, så pass på at dette skjer utpå sjøen, og ikke inne i båthavner." God Humor! Hehe, måtte bare Han trenger arbeidsro, pugger til teoriprøven på moped. ja, her går det ikke i annet en lesing Han som skulle komme og se på båten idag fikk ikke tak i han andre (de er 2 stykker som vil kjøpe den sammen) så han ringte og sa han skulle ringe meg en annen dag Redigert 10.November.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
snod Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Moped = 11.000 (kan sikkert få prutet ned til 10k ved hurtig handel) Et tips: Sjekk hva det koster deg med et lån på 11 000 frem til sommeren. Jeg solgte en Hanto 22 i pinsa for i fjor. Fikk bud på 55 000 første dagen. (Det var det året sommeret slutta etter pinse) Denne var ikke i så veldig mye bedre stand enn din, dog noe bredere. Hadde kjøpt den for 22´ i Januar og fikset opp alle visuelle småting, lakk overalt, polering av skrog og overhalt motor. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 11.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2010 Et tips: Sjekk hva det koster deg med et lån på 11 000 frem til sommeren. Jeg solgte en Hanto 22 i pinsa for i fjor. Fikk bud på 55 000 første dagen. (Det var det året sommeret slutta etter pinse) Denne var ikke i så veldig mye bedre stand enn din, dog noe bredere. Hadde kjøpt den for 22´ i Januar og fikset opp alle visuelle småting, lakk overalt, polering av skrog og overhalt motor. Får jeg tatt lån da? Uten jobb eller inntekt? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
MagneO Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Ligger båten på land på Bjorøy? Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 11.November.2010 Del på Facebook Svart 11.November.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.