Jump to content

Trenger nye propellere. Reparere eller kjøpe nye ?

Birchwood 320

Recommended Posts

Noen som veit om billige plasser enten i Norge eller England på kjøp av nye propellere. Eg har ikke lyst å sette båten på land over lengre tid pga rep av dei props eg har. Dei er vel 20X19 3 blads. 1.5 tomms aksling.

Noen som har nettsider med salg av slikt?

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Hittil virker det som om det lønner seg å fikse. men da ligger båten på land i lengre tid noe eg ikke har noen god mulighet til . Og heller ikke ønsker. Men synes prisen eg fekk i sommer var noe stiv. 7500 pr stk.. Mine props har vert nedi bunn ser det ut til. Ikke av meg nei. Litt vibrasjon og masse tap i fart. ca rett turtall. Ene motor ligger 200 over maks den andre halter litt og ligger 100 under. Men den motor må få seg en overhaling av topp og dyser

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Dei er vel 20X19 3 blads. 1.5 tomms aksling.

Dette er vel en propellstørrelse det går en del av. Du kan få ganske bra brukte propeller som ikke koster så mye. Bruker du en høyre og en venstre propell, ser du sier ikke noe om det. Når du kjøper brukte propeller bør du levere de inn til kontroll før du setter de på båten.

Har god erfaring med sylinderservice hos Auto23.

Redigert av Nemo (see edit history)

Enig med ultra 1. Kontakt Auto 23 i Bergen. De har overtatt det som tidligere hette Metalock Bergen, vi kjøpte propeller her til arbeidsbåt, var bare 1/2 pris av det merkeverkstedet skulle ha. Vi fikk også reparert propeller, dette ble billigere enn å kjøpe nytt. Så min anbefaling er at du kontakter dem å

får en pris på å reparere propellen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...