Jump to content

Motoren er konservert. Spørs. Ang. Påfylling igjen.

Volvomekanikeren

Recommended Posts

.... Man skal da vel selge.

Virker motoren tilfredstillende, er den jo testet og demonstrert for kjøper og missforståelser kan ungåes.

.... Kan jo ikke leie folk inn folk for å kjøpe båt til 40000kr.

Jo, kan spørre folk som har kunnskap, om betalte eller ikke.

Spørsmålet dreier seg verken om 4, 40k, 400k eller flere null, men om prinsippet.

Ellers blir det du sier ang. "man skal" og "demonstrert" ikke mer enn noe bekreftelse av det jeg sier om "kunder".

:smiley:

Sann er det...

Ja, så er det på forum hvor som helst.

Men, også du fikk svar på alt.

Ikke verst på forum, ikke sant? :thumbsup:

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Ja, så er det på forum hvor som helst.

Men, også du fikk svar på alt.

Ikke verst på forum, ikke sant? :thumbsup:

Joda, man får somregel svar på det man lurer på, men alltid mye mere en det man lurer på....

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Jeg har ikke sløyfe under båten. Jeg har ferskvannstank på motoren, som blir kjølt ned av saltvann som går i egne kanaler rundt i motoren.. Jeg pleier alltid og stenge bunnventilen, og starte motoren i 5 sec, så den får spyttet ut saltvannet som ligger i motor og eksosslangen :thumbsup:

Det var veldigt rart opplegg du har :wink: , alle ferskvannskjølinger jeg har vært borti har en lukket ferkskvannskrets med glycol og tank som sirkulerer rundt i motoren og en varmeveksler som blir kjølet ned av saltvannet som ikke sirkulerer i motoren kun i eksos, er hele prinsippet med denne typen kjøling..Virker ditt som du sier så er det garantert koblet feil...

Du har sikkert ikke skjønt hvordan dette fungerer :smash: fyll opp "ferskvannstanken" på motoren med riktig glycolblanding og la den stå urørt etter at den er kjørt varm og luftet , kun sjekke nivå og glycolprosent etter dette.

Når du har kjørt motor så kan du jo drenere denne kretsen for saltvann så du er sikker eller ....

Et tips!

Sett på en T kobling ved saltvannsinntak med kulekran på innløp og en i T-stykke. T stykke har påmontert en trakt/beholder med glycol som åpnes når kran til innløp er stengt ved lengere stillstand/kulde og kjøres til det er blandet glycol i saltvannskrets ( varmeveksler og eksosmanifoil) som måles i eksosutløp.

Når verdien er riktig der så kan du trygt forlate båten.

Siden prisen din er urealistisk i mine øyne vil jeg råde deg til å kjøpe mye glycol før den riktige kjøper melder seg. kjøp deg en 60 liter glycol og fyll på hver gang noen skal se på båten, da er det ikke noe stress å la potensielle teste motoren.

lykke til!

:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...