Joerg Becker Svart 11.November.2010 Link til dette innlegget Svart 11.November.2010 .... Man skal da vel selge. Virker motoren tilfredstillende, er den jo testet og demonstrert for kjøper og missforståelser kan ungåes. .... Kan jo ikke leie folk inn folk for å kjøpe båt til 40000kr. Jo, kan spørre folk som har kunnskap, om betalte eller ikke. Spørsmålet dreier seg verken om 4, 40k, 400k eller flere null, men om prinsippet. Ellers blir det du sier ang. "man skal" og "demonstrert" ikke mer enn noe bekreftelse av det jeg sier om "kunder". Sann er det... Ja, så er det på forum hvor som helst. Men, også du fikk svar på alt. Ikke verst på forum, ikke sant? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 Ja, så er det på forum hvor som helst. Men, også du fikk svar på alt. Ikke verst på forum, ikke sant? Joda, man får somregel svar på det man lurer på, men alltid mye mere en det man lurer på.... Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 men alltid mye mere en det man lurer på.... Det er det som er det geniale, man får svar til og med på det man ikke visste at man lurte på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joerg Becker Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 man får svar til og med på det man ikke visste at man lurte på... Jepp, liksom trygdekontoret.... vi fikser alt. Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 Haha, men når man spør om hvordan man skifter gearolje, men får svar på hvilket merke bestemor har på rulatoren blir det ganske uinterisant Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 Rullatoren til bestemoren din er trolig fra Access. Selv skal jeg ha en slik når tiden er inne. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 12.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 hahha, no måååååå du gje deg Polarn Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
bukt Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 Jeg har ikke sløyfe under båten. Jeg har ferskvannstank på motoren, som blir kjølt ned av saltvann som går i egne kanaler rundt i motoren.. Jeg pleier alltid og stenge bunnventilen, og starte motoren i 5 sec, så den får spyttet ut saltvannet som ligger i motor og eksosslangen Det var veldigt rart opplegg du har , alle ferskvannskjølinger jeg har vært borti har en lukket ferkskvannskrets med glycol og tank som sirkulerer rundt i motoren og en varmeveksler som blir kjølet ned av saltvannet som ikke sirkulerer i motoren kun i eksos, er hele prinsippet med denne typen kjøling..Virker ditt som du sier så er det garantert koblet feil... Du har sikkert ikke skjønt hvordan dette fungerer fyll opp "ferskvannstanken" på motoren med riktig glycolblanding og la den stå urørt etter at den er kjørt varm og luftet , kun sjekke nivå og glycolprosent etter dette. Når du har kjørt motor så kan du jo drenere denne kretsen for saltvann så du er sikker eller .... Et tips! Sett på en T kobling ved saltvannsinntak med kulekran på innløp og en i T-stykke. T stykke har påmontert en trakt/beholder med glycol som åpnes når kran til innløp er stengt ved lengere stillstand/kulde og kjøres til det er blandet glycol i saltvannskrets ( varmeveksler og eksosmanifoil) som måles i eksosutløp. Når verdien er riktig der så kan du trygt forlate båten. Siden prisen din er urealistisk i mine øyne vil jeg råde deg til å kjøpe mye glycol før den riktige kjøper melder seg. kjøp deg en 60 liter glycol og fyll på hver gang noen skal se på båten, da er det ikke noe stress å la potensielle teste motoren. lykke til! : Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.