Jump to content

Monterte gsm remote control i båten

jonn

Recommended Posts

Hei, no har jeg montert GSM REMOTE CONTROL SWITCH, SMS REMOTE CONTROL.

http://www.quantekshop.co.uk/gsmremotecontrol.html

http://www.gsm-auto.com/GSM-AUTOinstructions.pdf

Den har to utgangsreleer, som igjen kobler to releer, den ene kursen går til Webastoen (vannvarmer 5kw).

Den andre kursen har jeg koblet til defoserene. Den kan sikkert kunne brukest til mye annet å.

Sender en tekstmelding for å programere og å koble inn og ut.

Heisann jonn!

Har selv montert et lignende system ved bruk av Clas Ohlson GSM Alarm modul.

Her er også muligheter for å fjernstyre to utganger. Har benyttet den ene til å slå PÅ/AV motorvarmerne, den andre er fortsatt ikke i bruk.

Har vurdert å bruke den til oppstart av Ebereren, men er en smule skeptisk til å fjernstarte utstyr som innbefatter en brenner!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Har puslet med tanken rundt en tilsvarende løsning. Har SMS-styrt alarm av et annet fabrikat med programmerbare utganger og Eber D4 varmer.

Jonn: Tegningen din var litt vanskelig å tyde. Hva er det du har over GSM-boksen som er koblet på utgang 3 på boksen? Og hva er de to boksene til venstre for den som er merket 'andre forbrukere'?

Hvordan har du koblet deg inn på styringen til Webastoen? Var det koblingspunkter forberedt på dette eller måtte du 'tjuvkoble' deg innpå?

Etter å ha slått på varmeren med SMS, må du sende ny SMS for å slå av eller kan du stenge av med varmerens betjeningspanel?

Hvilken ledningsdimensjon har du fra GSB-boksen til releet? Dette er vel kun styrestrøm, vil det greie seg med f.eks en nettverkskabel til dette formålet?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hei Brigg,

Det er sikringer øverst.

Koblet inn og ut under bryterpanelet på webastoen, loddet på ledningene bak panelet.

Jeg kan sende sms for å slå av, men jeg har programert med sms til enheten antall sekunder releene skal være inne, det velger du selv, opp til 18 timer.

Tverrsnittet jeg brukte er 1,5 m2, den tar 500map eller 0,5 amp.

Jeg har dokumentasjon på alle tilkoblinger, det finnes på nettet, dette kan legge ved senere dersom det er interesant.

Skal prøve å få til bedre tegning!!!!

Vil det si at varmeren går den tiden du har programmert at releene skal være inne, og at du ikke kan slå av varmeren med det vanlige betjeningspanelet denne tiden?

Disse varmerne, det være seg Webasto, Eber eller andre merker, er ofte forberedt på montering i bil/lastebil. På slike installasjoner har jeg forstått at det er vanlig med en timerfunksjon som slår av varmeren etter f.eks en time. Vil det være mulig å benytte disse 'timer-inngangene' på varmerens ledningsnett til å koble til en slik fjernstyring?

Jeg har forøvrig veldig sansen for løsningen du har utviklet. Jeg savner muligheten til å starte varmeren i passelig tid før jeg skal ombord nå om vinteren, slik at det blir en viss varme ombord før jeg kommer frem. Nå blir jeg sittende å hutre og fryse den første tiden etter at jeg kommer ombord.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3081/webasto2.jpg

Slik koblet jeg bak på panelet til Webastoen.

En kan sende en tekstmelding til enheten når du måtte ønske det, for å slå på/av.

Jeg satte releene til å være inne i 3600 sek (1 time). Releene kan settes fra 1 sekund til 18 timer.

Legger ved GSM-AUTO Instruction manual download :

http://www.gsm-auto.com/GSM-AUTOinstructions.pdf

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...