Jump to content

Slette gammelt MMSI id nr i Cobra F75. Må ein levere inn radioen?

Birchwood 320

Recommended Posts

Må en levere radioen inn.. Eg har lett og lett på nett men finner ingenting. Fant for Raymarine VHF radio. Men er vel neppe den samme framgangsmåte. For dei som er interisert i info på dette så legger eg dette ved her på hvordan.

This secret code is for the Raytheon / Raymarine RAY 220 VHF. It may work on other Raytheon/Raymarine radios also.

Here you go:

With the Power OFF, Press and HOLD the FUNC, 16/9 and DSC keys while you power ON. Do not release the keys until you hear the audio BEEP which means your done. Then reprogam your NMSI number as per the manual. Pretty easy, hey?

Om noen finner framgangsmåte på Cobra hadde eg blitt glad. Eg husker faktisk ikke (gannske flaut) hvor eg kjøpte radioen og finner heller ikke garanti seddelen.. Kremt. Om eg kan slippe demontere radioen og bruke penger på å resette prosessoren så er det bare godt..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Da jeg la inn og registrerte min MMSI på en Standard horizon radio leste jeg enten i brevet fra Telenor eller i bruksanvisningen til apparatet at apparatet måtte innleveres for å få slettet eller endret informasjonen. Husker jeg var ekstra påpasselig når jeg la inn MMSI nummeret nettopp for å ikke gjøre feil.

Så min klare oppfattning er at dette ikke er noe en får klusset med selv? :flag_bp:

Sant. Det er derfor alle leverandører er så "hemmelige" ved hvordan ein sletter denne mmsi'en. Raymarine fant eg på nett. Der ser en kor enkelt det kan være. Og det må eg betale masse penger for at noen skal trykke på 3 knapper.. Det klarer eg skjøl om eg bare veit hvilke

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Det skal ikke være enkelt å manipulere MMSI, da dette er en unik indikator som identifiserer konsesjonen/båten din.

På de fleste apparatene trenger du en programvaresnutt og en spesialkabel. Serøse forhandlere av det aktuelle merket ordner dette for deg for en lavere pris enn det koster å skaffe sw+kabel.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...