Fred Startet 11.November.2010 Link til dette innlegget Startet 11.November.2010 Har et seilbåtdrev med 110s drev med fast propell. Gjennom propell og aksling står det en splint. For å holde splinten på plass sitter det en plasthette rundt med en bøybar splint gjennom akslingen. Denne plasthetten er utslitt, og vil snart gi etter. Tips til hvor man kan skaffe reservedeler? Har vært i kontakt med Drevia i Lysekil, men den delen mente de at de ikke hadde. Har også fått en defekt del mellom selve propellen og undervannshuset. Det er en slags kopp som er vendt bakover som kun sitter med en holdeskrue til akslingen. Jeg vet ikke engang hvilken misjon denne har, for den er altså mellom zinkanoden på drevet og selve propellen. Her er det også ganske god plass, så blir en stor glippe her, men dette er kanskje fordi den egentlig har foldepropell. Noen som har peil? Dette går vel i kategorien vanskelige spørsmål men.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 Finner du ikke noe i ditt nærområdet er det enkleste å handle på nett. 110S Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
RSL Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 Ragnar Ringstad er jo like i nærheten av der du bor. Ring og hør om de har på lager. Om ikke kan de bestille for deg. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
adeneo Svart 12.November.2010 Link til dette innlegget Svart 12.November.2010 (redigert) MarinePartsEurope er greie å handle med, har ingenting å utsette på de, og de er billigere enn VP, dersom du har særdeles dårlig tid, eller ikke ønsker å handle over nettet, så kan Ragnar Ringstad i Fredrikstad sikkert skaffe det du trenger. Det kan variere litt på gamle seildrev hvordan propellen er festet, og det kan til og med variere litt på drevene fra motor til motor, men jeg tror jeg vet hva du mener. Nummer på tegningen - Navn - Delenummer hos VP - Pris 41 - propellkon - 850396 - 524,- 41A - Plastikkskive - 850888 - 42,- 27 - Beskyttelses ring - 832965 452,- 43 - splint - 949807 - 10,- 36 - zinc Redigert 12.November.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 ahh! fantastisk, rett og slett! får se om jeg lykkes med å kontakte en av disse! Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 (redigert) Ble litt feil her, beklager. Redigert 13.November.2010 av benq (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 15.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 15.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2010 Her er de to delene som er utslitt. Jeg får høre med Ringstad først da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.