Jump to content

VP 110s, plasthette på fast propell utslitt, Drevia har ikke.

Fred

Recommended Posts

Har et seilbåtdrev med 110s drev med fast propell. Gjennom propell og aksling står det en splint. For å holde splinten på plass sitter det en plasthette rundt med en bøybar splint gjennom akslingen. Denne plasthetten er utslitt, og vil snart gi etter. Tips til hvor man kan skaffe reservedeler? Har vært i kontakt med Drevia i Lysekil, men den delen mente de at de ikke hadde.

Har også fått en defekt del mellom selve propellen og undervannshuset. Det er en slags kopp som er vendt bakover som kun sitter med en holdeskrue til akslingen. Jeg vet ikke engang hvilken misjon denne har, for den er altså mellom zinkanoden på drevet og selve propellen. Her er det også ganske god plass, så blir en stor glippe her, men dette er kanskje fordi den egentlig har foldepropell.

Noen som har peil? Dette går vel i kategorien vanskelige spørsmål men.. :)

MarinePartsEurope er greie å handle med, har ingenting å utsette på de, og de er billigere enn VP, dersom du har særdeles dårlig tid, eller ikke ønsker å handle over nettet, så kan Ragnar Ringstad i Fredrikstad sikkert skaffe det du trenger.

Det kan variere litt på gamle seildrev hvordan propellen er festet, og det kan til og med variere litt på drevene fra motor til motor, men jeg tror jeg vet hva du mener.

5914.jpg

Nummer på tegningen - Navn - Delenummer hos VP - Pris

41 - propellkon - 850396 - 524,-

41A - Plastikkskive - 850888 - 42,-

27 - Beskyttelses ring - 832965 452,-

43 - splint - 949807 - 10,-

36 - zinc

Redigert av adeneo (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...