Jump to content

Inspeksjonskamera---kjekt å ha?

Figaro

Recommended Posts

Kameraet er IP67.

6 Støvtett

Komplett beskyttelse mot støvgjennomtregning.

7 Kortvarig neddykking i vann

Ingen skadelig virkning ved kortvarig neddykking i vann (15 til 100 cm i inntil 30 minutter)

Specifications:
Camera head outer diameter: 5.5mm
Angle of View: 60°
Camera: 1/6'' VGA CMOS
Pixel: 0.3MP
Rrame Rate: 30FPS
Resolution: 640*480, 1280*720(only on Computer)30 ftps
Focal Distance: 3cm-10cm-infinite
Waterproof level: IP67
Interface: Android/USB2.0
Video Format: VGA/QVGA
Video System: PAL/VTSC
Support systems: Android /Windows 2000 /Windows XP/ Vista/ Windows 7/ Windows 8.
Temperture: -10 ~ 120℃
Cable length: 1M/1.5M/2M/3.5 M

.

Tror du får svar her:

Vedr MAC og kompabilitet. Har BT sitt kamera og regner med at CO sitt vil fungere på samme måte.

MAC: plugg inn kamera i USB port. Åpne Quictime Player. Da kommer bildet fra kameraet opp automatisk eller en får mulighet til å velge kamera. Det er ikke behov for noen installasjon for å få dette til å spille.

Ønsker en å gjøre opptak fra kaneraet velger en nytt skjermopptak i menyen og følger instruksene.

Har benyttet mitt til avløpsrørinspeksjon ved å montere kamerahodet i senter av en utmerket håndvisp fra BT og montert dette på enden av en trekkfjær av type metall spiral ca 6 mm. Fjæren som egentlig er til å stake opp servantlåser osv har en hendig sveiv i enden som gjør den kontrolerbar. Denne kom fra Europris men BT har noe tilsvarende. Kameraet fungere bra til dette så lenge det ikke havner ned i veske/slums.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 2 uker senere...

Fikk mitt kamera fra Banggood i går og det fungerer fint på min Samsung s5 active. Det står spesifikt i bruksanvisningen at det ikke støtter os dvs. iphone/ipad. Jeg bestilte ,ed 1,5 m kabel og så langt funker det mye bedre på alle måter enn Biltema sitt som man må koble til pc. Mindre diamter også så den får fast plass i verktøybagen.

Dette kameraet fra samme nettsted spille rmed både Android og iOS og har - så langt jeg kan tolke trådløs forbindelse (WIfi)

http://www.banggood.com/Wireless-Mini-720P-IP66-Tube-Endoscope-Camera-6-LED-for-iOS-Android-System-Smart-Phone-Tablet-iPhone-p-1061282.html

Koster en del mer.....

Finnes sikkert andre alternativer der og.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Har endel tæring av anoder. Er det mulig å bruke dette kamera til inspeksjon under vann?

Eller er det annen type som er bedre egnet?

(Tok heldigvis opp båten på slipp i båthavna før lengre tur i sommer, og oppdaget at en anode bare hang og slang. Dette ville jeg ha oppdget med et kamera istedet for å slippsette båten...)

Kameraet tåler IKKE vann. Testet det på 50 cm dyp idag. Etter det virket det ikke.

Bestillte et nytt nå til kr. 92,- inkl frakt.

.

Redigert av Dykker (see edit history)

Banggood sender nytt om man reklamerer, trenger ikke å returnere det defekte, bilde holder.

Noen mobiltelefoner fungerer ikke med slike kameraer. Dette gjelder bl. a Huawei som har fjernet denne muligheten på sine telefoner..

Samme her med Lenovo nettbrett. Lenovo har lagt inn sperre mot bruk av eksterne kamera. :sad:

Noen som vet hvorfor de gjør dette? Eventuelt hvordan det kan omgåes?

Banggood sender nytt om man reklamerer, trenger ikke å returnere det defekte, bilde holder.

Samme her med Lenovo nettbrett. Lenovo har lagt inn sperre mot bruk av eksterne kamera. :sad:

Noen som vet hvorfor de gjør dette? Eventuelt hvordan det kan omgåes?

Vil tippe du trenger en uoffisiell firmware med drivere for det, de gjør det nok ikke med vilje, kanskje for å spare plass på tlf eller pga at de ikke vil drive support på USB ting som ikke funker...

Du får bare google etter det, men garantien pleier å ryke om man installerer custom firmware...

Baltic-pappa

Bruker dere den appen som det er linket til i bruksanvisningen.

Får beskjed om at den kan være usikker siden den ikke ligger i Play butikk

Den ene som er i bruksanvisningen ser ut til å være en modifisert utgave av camerafi, som finnes i Play butikk, så jeg ville prøvd camerafi først.

Jeg har forøvrig prøvd alt av apperesten, inkludert de to i bruksanvisningen, men fikk ingen av de til å virke på min s5.

Redigert av EirikG (see edit history)

Vil tippe du trenger en uoffisiell firmware med drivere for det, de gjør det nok ikke med vilje, kanskje for å spare plass på tlf eller pga at de ikke vil drive support på USB ting som ikke funker...

Du får bare google etter det, men garantien pleier å ryke om man installerer custom firmware...

Eneste jeg har funnet med googling er at Lenovo sperrer for eksterne USB-kamera. Ingen forklaring på hvorfor.

Har også spurt på Lenovos offisielle supporforum uten respons.

Siden Samsung/Sony brett og telefoner fungerer er min konklusjon at problemet ikke ligger i selve boroscopet eller programvare.

Dere som ikke får det til å fungere, har dere forsøkt med andre USB-kamera/borescop?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...