m/s draugen Startet 13.November.2010 Del på Facebook Startet 13.November.2010 Er det noen som har fått tilsendt test og er det påvist "dyr"? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Har fått den tilsendt, men har ikke fårt utført testen enda.. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Har ikke tatt noen test, men har ikke dieseldyr og vil heller ikke ha noen. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Hvordan kan du være så sikker på det? Bestilte meg en test nå:) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Fordi tank og vannutskiller er fri for vann Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Hehe....... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Jeg har garantert ikke dieseldyr i noen båtene/tankene mine Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Tine IV Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Bestilte jeg også ,men det er lenge sia nå.Men har ikke sett til noe test jeg da men. Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
spilli Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Men har ikke sett til noe test jeg da men. Tine IV Ikke jeg heller. Stemmer det, ba jo om å få tilsendt en sik gratistest for en god tid siden, men har ikke sett noe til den. Men det flaueste av alt"Jeg husker ikke hvor jeg bestilte den" Mvh spilli. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 - og jeg fikk den tilsendt i forrige uke, men kan ikke huske at jeg har bestilt den.... Har ikke fått prøvd den ennå. (hmmm... er det et dårlig tegn at man også begynner å glemme ting som har med båt å gjøre...?) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 (redigert) Testen kom her om dagen, men bestilte for len...ge siden. Diesel uten vann kan jo ikke lage dieseldyr. Ble bestilt for ca. en mnd. siden. Redigert 14.November.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Una Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Testen kom dagen etter at den var bestillt. Ingen dyr på tanken her Test av diesel, erfaringer Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
RSL Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Jeg har mottat min, men gidder ikke ta testen enda, da jeg vet at jeg har Dieseldyr. Disse skal jeg få tatt knekken på i løpet av vinteren og sparer testen til en måneds tid etter utryddingen. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Jawik Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 (redigert) Fikk et tips på hvordan en finner ut om en har dieseldyr i tanken. Man tar en flaske og fyller på ekte sjøvann og diesel fra tanken. 50/50 forhold. Rister denne godt og lar flasken stå rolig til dagen etter. Er bunnslammet grått og seigt (dyran) så har du dieseldyr i tanken. Redigert 14.November.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Fikk et tips på hvordan en finner ut om en har dieseldyr i tanken. Man tar en flaske og fyller på ekte sjøvann og diesel fra yanken. 50/50 forhold. Rister denne godt og lar flasken stå rolig til dagen etter. Er bunnslammet grått og seigt (dyran) så har du dieseldyr i tanken. Fikk også tips om dette, men ikke noe slim i bunnen av flasken dagen etter, så regner med jeg ikke har dieseldyr Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
hegra Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 jawik : Man tar en flaske og fyller på ekte sjøvann og diesel fra tanken. 50/50 forhold. Hmm, hvorfor kan man ikke benytte vanlig vann?? Sjøvann kan vel variere kraftig alt etter hvor det tas opp og årstid osv. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 (redigert) Fikk beskjed om at det måtte være sjøvann, ikke brakkvann, for at prosessen skulle virke. Kjemiske i sjøvannet / saltet reagerer med dieselens kjemiske sammensetning. Men du kan jo prøve med ferskvann og havsalt om dette går Redigert 14.November.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
m/s draugen Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 Kanskje en kjekk måte å teste på.Billig og enkelt.Bare den er troverdig da. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Har sett dette selv så dette virker og slimet var det. Har jo ikke studert disse dyran på kloss hold, men det ligger jo en del bilder av disse ute på nettet. RSL ovenfor sier jo at han har dieseldyr i tanken. Han kan jo ta en test for oss Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
hegra Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 m/s draugen : Kanskje en kjekk måte å teste på.Billig og enkelt.Bare den er troverdig da. Ja, det er jeg høyst usikker på. Jeg er redd man kan påvise dieseldyr i diesel som i utgangspunktet er helt rein for ulumskheter og skaffer seg isåfall bare mye ekstraarbeid med helt unødvendig reingjøring. Disse dyra kommer jo inn i tanken nettopp via vannet og sjøvann inneholder jo langt mer liv en regnvann. Altså en langt raskere oppblomstring fra sjøvann enn regnvann, også i diesel som opprinnelig er rein fra før. Man kan også stille feil diagnose motsatt vei. Tar man dieselprøve midt i tanken tror jeg ikke du finner mange dyra. De ligger i sjiktet mellom vann og diesel, altså på bunn av tanken. Tar man prøven midt i tanken friskmelder man kanskje tanken som egentlig kan være forurenset i bunnen. Dette slimet(som er døde bakterier) kommer først inn i drivstoffsystemet når båten ruller kraftig i bølger og grumset blir virvlet opp fra bunnen og inn i stigerøret. Denne strimla som skal påvise dieseldyr gjør vel ikke annet enn at den registrer vann i tanken, og det må du vel til bunns i tanken for å finne og det går vel med en plastslange også. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.November.2010 Del på Facebook Svart 28.November.2010 Jeg bestilte en gratistest, og fikk den også . Har selvsagt ikke klart å rote meg til å teste dieselen enda Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 28.November.2010 Del på Facebook Svart 28.November.2010 Det er kanskje ikke tida for å rote med det heller. Har du vann i bunnen av tanken, er nok det blitt til is i disse dager hvis båten ligger på land. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.November.2010 Del på Facebook Svart 28.November.2010 Hos meg er alt på stell med varme i motorrom og ellers over det hele. Isolerte absolutt alt i sommer etter sist vinters frost og elendighet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.