Framtia Startet 14.November.2010 Del på Facebook Startet 14.November.2010 Jeg pusler med tanken om å oppgradere til en båt som ikke er fullt så strøken som Framtia har blitt. Hun er nå pimpet opp med utstyr slik at det etterhvert er få prosjekter igjen å sysle med. Som nevnt i en tidligere tråd her kan det være at jeg ender opp med en eldre, men dog dyr båt. Jeg har nettopp laget er salgsprospekt, og tenker å legge båten ut på Finn i nærmeste fremtid for å se om det finnes et marked. Prospektet med beskrivelse av båt/utstyr Utfordringen er å finne ut hva som er riktig pris. Jeg har fulgt godt med i markedet en stund og vet at man gjerne ikke får stort igjen for ekstrautstyr. Samtidig er det ingen tvil at om man treffer noen som vet hva ekstrautstyr koster, ja da kan man kanskje få mer enn det de billigste går for. I verste fall kan jeg sikkert beholde den selv Jeg mottar gjerne synspunkter på prospektet, og tips til riktig pris. Jeg kjøpte båten brukt for 1,235.000 i 2008, og har siden kjøpt til ekstrautstyr og nye seil for 206.000 (inkluderer ikke arbeidstid). Forøvrig ikke den billigste hobbyen jeg hatt... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nonsense Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Jeg kan nok ikke hjelpe deg med prissettingen. Det er dog alltid morro å se en fin båt, men linken din fungerer ikke for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 prøv nå, hadde glemt å sette fri tilgang til dokumentet. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sun Flyer Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Får heller ikke sett dokumentet. Men syns du skal sette prisen ca 100 000 over tilsvarende utstyrt bavaria 39. Da markerer du at det er en mer påkostet båt men at den likevel er ganske rimelig. Hvilken båt er det du vurderer å kjøpe? Dette kan du se i sammenheng. Hvis man kjøper og selger i samme marked er det ikke så farlig hva man får for båten. Så hvis du syns du får den neste båten dritbillig må regne med å selge gamlebåten dritbillig òg. Jeg solgte min forrige båt (sun fast 40) omtrent samtidig som du kjøpte "framtia". Var da kjempefornøyd med å ha kjøpt "sun flyer" veldig rimelig. Men det viste seg at jeg måtte slå av mye for å selge 40-foteren, så alt i alt ble dealen bare sånn middels. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Framtia Svart 15.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2010 (redigert) hmm, da får jeg prøve noe annet. Se om denne kan åpnes: Prospekt her er 4 alternativer som Framtia kan vurderes mot (ingen av disse er solgt så man kan diskutere om prisen på disse er "riktig". Bavaria 39 til 1,100.000 (gi bud) Oceanis 393 til 1,200.000 SO40.3 til 1,250.000 SO40.3 til 1,250.000 Sun Flyer: har sendt deg IM med lenke til prospektet for den jeg vurderer å kjøpe... Redigert 15.November.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sydvesten Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Greit prospekt, men er litt usikker på om jeg ville tatt med innkjøpsprisen på all "gadget" som er montert.. Det virker som om dette er med på å rettferdiggjøre en "høy" salgs pris... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Flammingokid Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Tror det er en av de best utstyrte 385 som ligger ute (når den kommer ut)... Elektronikk etc var jo meget på høyden, sammen med seil og dokumentasjon ... fin daviter var det også! 1,2 MNOK hørtes for meg lite ut, og bør isåfall selges på få uker med en slik pris. Bare et pekepinn fra meg - veldig fin båt det må være vanskelig å selge ut ifra emosjonelle aspeker :-) Oceanis 393 fra rundt 2002 området går for millionen til 1,1- 1,2. Dette er en langt nyere sak og sannsynligvis meget godt utstyrt... Nesten sånn at det er for mye utstyr - om en liker på gå på messer :-)) Lykke til iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Synd at jeg ikke fikk være med på seilas i nåværende skute. Når det gjelder pris - dette er alltid et forhold mellom selger og kjøper. Jeg har alltid tapt mye penger på utstyret ombord - samtidig som det har gitt meg mye glede. Ofte har kjøper ikke hatt nødvendig kompetanse til å nyttiggjøre seg utstyret ombord. Det ville derfor være litt feil - etter mitt skjønn - at kjøper skal betale for utstyr som "går over hans/hennes kompetanse". Men det er mitt syn. Blir spennende å observere din nye båt. Håper å kunne mønstre på som OS/AB. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2010 Takk for positiv tilbakemelding Flemmingokid, og Roaldbj du er velkommen på seilas også i en evt ny båt. Det er selvfølgelig mellomlegget som betyr noe. Foreløpig er det uklart om den jeg vurderer å kjøpe er oppnåelig rent økonomisk sett. Det verste som kan skje er om jeg selger den jeg har uten å ha noe som er klart bedre på hånden. Det er ikke helt meg å sitte tålmodig å vente på at rette båten skal dukke opp. For tiden er det lite spennende på Finn i hvertfall. Jeg fikk forresten tilsendt brosjyre og prisliste på Dufours nye 375-modell i dag. Og når en ser hva en velutstyrt slik vil koste synes jeg det rart at man får solgt nybåter i det hele tatt. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.