Hidravasen Startet 14.November.2010 Link til dette innlegget Startet 14.November.2010 Får sånn en fryktelig vond lukt ut av doen når jeg begynner å pumpe. Doen er en 2008 mod Jabsco. Noen som vet hva som er galt da? MVH Hidravasen Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
jensemann2 Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 tett lufting. Garantert! Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 14.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 ok. skal sjekke det Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
mateco Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 Gammalt "råttent" sjøvann i slangeinnløp!!! Ikke uvanlig om dassen har vært ute av bruk noen uker!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Tine IV Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 (redigert) Var den feite pakkningen hos meg ,den i bunnen av pumpa.Gjør det rein å smør den inn med fett ,eller kjøp ny.Kan være at den ikke lukker 100% ,da kan lukta slå tilbake .Luftinga hos meg er pip åpen ,men er ofte det som er feilen da men. Du har jo så ny båt men,der luftinga kommer ut i skutesia.Er det en blank stuss der med sil inni,så river du ut den sila inni den stussen da den gror igjen ,bruker bare en spisstang ellerno. Tine IV Redigert 14.November.2010 av Tine IV (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Skipper Worse Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 Det er stående sjøvann i inntaksslangen for spylevann som råtner dvs. mikroorganismer i vannet. Dette skjer hele året, men er mindre uttalt vinterstid, av logiske grunner. Og prosessen er selvsagt avhengig av at det får stå og godgjøre seg passelig lenge. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
mons Svart 15.November.2010 Link til dette innlegget Svart 15.November.2010 (redigert) Hvis det lukter råttent og ikke kloakk tror jeg Worse har rett. Har det samme med spyleslangen på dekk. Den tar inn saltvann akter og slangen går igjennom motorrommet slik at den blir varm og god. Lukter helt for jæ.. de første ti sekundene jeg spyler (hvis det er lenge siden sist), men så blir det bra. Redigert 15.November.2010 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hidravasen Svart 16.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2010 Takker for mange fine svar. Har selfølgelig tatt ut silene i luftingen. Det lukter råttent, og hjelper ikke å pumpe mye vann i do ,og ha i sanitærveske. så jeg henger meg på råttent sjøvann mvh Hidravasen Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
volfro Svart 16.November.2010 Link til dette innlegget Svart 16.November.2010 Du må bruke båten oftere Hidravasen så slipper du dette problemet Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Hos meg er luftinga pip åpen,men gud det stinker innimellom når jeg pumper ned.Jeg er ombord 7 dager i uka ,så dassen er i bruk.Men hvorfor det stinker når jeg drar ned,trur kansje pakkningen er litt dårlig også.Men fyller jeg opp septiktanken å skyller den godt et par tre ganger,så er det ganske bra en stund.Men noe dritt skal det jo være........... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.