Jump to content

Vond lukt når jeg begynner å pumpe vann i doen.

Hidravasen

Recommended Posts

Var den feite pakkningen hos meg ,den i bunnen av pumpa.Gjør det rein å smør den inn med fett ,eller kjøp ny.Kan være at den ikke lukker 100% ,da kan lukta slå tilbake .Luftinga hos meg er pip åpen ,men er ofte det som er feilen da men.

Du har jo så ny båt men,der luftinga kommer ut i skutesia.Er det en blank stuss der med sil inni,så river du ut den sila inni den stussen da den gror igjen ,bruker bare en spisstang ellerno.

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Det er stående sjøvann i inntaksslangen for spylevann som råtner dvs. mikroorganismer i vannet. Dette skjer hele året, men er mindre uttalt vinterstid, av logiske grunner. Og prosessen er selvsagt avhengig av at det får stå og godgjøre seg passelig lenge.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hvis det lukter råttent og ikke kloakk tror jeg Worse har rett. Har det samme med spyleslangen på dekk. Den tar inn saltvann akter og slangen går igjennom motorrommet slik at den blir varm og god. Lukter helt for jæ.. de første ti sekundene jeg spyler (hvis det er lenge siden sist), men så blir det bra.

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Hos meg er luftinga pip åpen,men gud det stinker innimellom når jeg pumper ned.Jeg er ombord 7 dager i uka ,så dassen er i bruk.Men hvorfor det stinker når jeg drar ned,trur kansje pakkningen er litt dårlig også.Men fyller jeg opp septiktanken å skyller den godt et par tre ganger,så er det ganske bra en stund.Men noe dritt skal det jo være...........

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...