Jump to content

Vond lukt når jeg begynner å pumpe vann i doen.

Hidravasen

Recommended Posts

Var den feite pakkningen hos meg ,den i bunnen av pumpa.Gjør det rein å smør den inn med fett ,eller kjøp ny.Kan være at den ikke lukker 100% ,da kan lukta slå tilbake .Luftinga hos meg er pip åpen ,men er ofte det som er feilen da men.

Du har jo så ny båt men,der luftinga kommer ut i skutesia.Er det en blank stuss der med sil inni,så river du ut den sila inni den stussen da den gror igjen ,bruker bare en spisstang ellerno.

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvis det lukter råttent og ikke kloakk tror jeg Worse har rett. Har det samme med spyleslangen på dekk. Den tar inn saltvann akter og slangen går igjennom motorrommet slik at den blir varm og god. Lukter helt for jæ.. de første ti sekundene jeg spyler (hvis det er lenge siden sist), men så blir det bra.

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Takker for mange fine svar. Har selfølgelig tatt ut silene i luftingen. Det lukter råttent, og hjelper ikke å pumpe mye vann i do ,og ha i sanitærveske. så jeg henger meg på råttent sjøvann :puke:

mvh

Hidravasen

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

Hjemmehavn " HIDRA"

Hos meg er luftinga pip åpen,men gud det stinker innimellom når jeg pumper ned.Jeg er ombord 7 dager i uka ,så dassen er i bruk.Men hvorfor det stinker når jeg drar ned,trur kansje pakkningen er litt dårlig også.Men fyller jeg opp septiktanken å skyller den godt et par tre ganger,så er det ganske bra en stund.Men noe dritt skal det jo være...........

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...