Jump to content

Båt på land i Førdefjorden, årsak?

baatmann

Recommended Posts

Nå er jeg ikke kjent på dette stedet, og har heller ingen kjennskap til denne situasjonen utover det som står i avisartikkelen.

Som det fremgår i artikkelen skjedde dette fredag kveld. Dersom dette var etter mørkets frembrudd på fredag kan også feilnavigering i mørket være en årsak. Feil på styringen er vel ikke veldig hyppig på nyere båter.

Men, som sagt så kjenner jeg ikke denne spesielle saken. Og det viktigste nå er at det går bra med de involverte.

Brigg

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Det er nok en dum kartplotter involvert, som ikke viste det båtføreren ville den skulle vise... :rolleyes:

Nettopp det var også min første tanke: "Den salige tro på kartplotterens evige sannhet og totale ufeilbarlighet!" synes å gripe om seg i en slik grad at det må kunne karakteriseres som en god gammeldags vekkelse :saint::saint:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Litt komisk artikkel oppe i det hele.. "Båt på grunn". Det der er ikke "på grunn", men faktisk greit oppe på land...:-)

Hvis han hadde truffet 15 meter lenger til venstre så hadde båteieren kanskje ikke hatt muligheten til å fortelle hva som skjedde til sine nærmeste en gang. Hell i uhell kanskje.

Nå er det vel nettop synsing trådstarter ber om her å med mindre den aktuelle båtføreren ytrer seg her så er det nettop synsing det må bli.

Har sett litt på kartet å greier ikke helt å se hvor uhellet skjedde, var det på litleholmen i holmesundet? Sett fra mitt ståsted, altså i en sofa på Nøtterøy med et kart ser det ut til at lav fart vile vært egnet om en ønsker å gå "innaskjærs" i mørket her.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...