guten Startet 15.November.2010 Del på Facebook Startet 15.November.2010 Har en 1976 modell mercruiser 2,5 liter, 120 hester, som jeg må ha ett nytt rådestag på. Dette er visstnok en utgått del fra leverandør, og det ser vanskelig ut å få tak i brukt. Ingen av Mercruisers andre stag passer heller. Er det noen som vet om andre motorprodusenter evt. GM selv som har rådetstag som kan passe i min motor? Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Hei, uten at jeg har peiling på denne motoren så høres det rart ut at det skal eksistere en amerikansk motor som er produsert i noe særlig antall som det ikke finnes delere til. Litt googling gir: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Connecting-Rods-Mercruiser-OMC-2-5-Model-120-/320566097834?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4aa33a77aa Men jeg vet IKKE om dette er rett motor. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
guten Svart 15.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2010 Joda, det går nok sikkert an å skaffe fra USA, som med alt annet, men med 180 dollar + 50 dollar frakt og toll begynner prisen å gå i været. Er det noen som vet om GM motoren som mercruiser brukte som sin 120 hester motor, ble brukt i noen bil, eller om det evt. finnes deler til GM motorer å få kjøp billig i Norge i dag? Takker for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Deler til Merc 120 har vært vanskelig å skaffe i mange år. Motoren er opprinnelig fra tidlig 60 tallet, og ble benyttet i båter og industri helt frem til 3 litern tok over i 79 eller noe sånt. Det ser unektelig ut som jeg kan bestille den råden fra Clevite, og prisen skal være rundt 900,- NOK ferdig i Norge. Den kommer i hvertfall opp i bestillingssystemet deres, så da har de den sikkert. Det står at den er "reconditioned" så det er en brukt råde som er gjennomgått, og når det er Clevite/Mahle er ikke det noe å bekymre seg over, den er som ny. Send meg en IM dersom du er interessert, så kan jeg sjekke om de virkelig har den på lager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.