Jump to content

Hvilke rådestag passer til mercruiser 120 hester

guten

Recommended Posts

Hei,

uten at jeg har peiling på denne motoren så høres det rart ut at det skal eksistere en amerikansk motor som er produsert i noe særlig antall som det ikke finnes delere til. Litt googling gir:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Connecting-Rods-Mercruiser-OMC-2-5-Model-120-/320566097834?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4aa33a77aa

Men jeg vet IKKE om dette er rett motor.

Mvh

Joda, det går nok sikkert an å skaffe fra USA, som med alt annet, men med 180 dollar + 50 dollar frakt og toll begynner prisen å gå i været.

Er det noen som vet om GM motoren som mercruiser brukte som sin 120 hester motor, ble brukt i noen bil, eller om det evt. finnes deler til GM motorer å få kjøp billig i Norge i dag?

Takker for alle svar!

Deler til Merc 120 har vært vanskelig å skaffe i mange år. Motoren er opprinnelig fra tidlig 60 tallet, og ble benyttet i båter og industri helt frem til 3 litern tok over i 79 eller noe sånt.

Det ser unektelig ut som jeg kan bestille den råden fra Clevite, og prisen skal være rundt 900,- NOK ferdig i Norge. Den kommer i hvertfall opp i bestillingssystemet deres, så da har de den sikkert.

Det står at den er "reconditioned" så det er en brukt råde som er gjennomgått, og når det er Clevite/Mahle er ikke det noe å bekymre seg over, den er som ny.

Send meg en IM dersom du er interessert, så kan jeg sjekke om de virkelig har den på lager.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...