Jump to content

rødskjær i linoljebehandlet dekk..

ivertxo

Recommended Posts

Jeg fjernet for noen uker siden lakken på mitt oregon pine dekk (m/mahogny dollbord) med en speedheater. Treverket var tørt, og ganske pent og lyst, etter litt pussing. Jeg satte det deretter inn med Le Tonkinois Bio Impression, som trakk ganske hurtig inn. Dette har jeg tenkt å la stå frem til jeg kan lakke når det blir varmere i lufta. Jeg var ute å kikket på dekket ca en uke etter oljinga, men jeg syntes det var kommet en del rødskjær (litt flekkevis) på dekket. Noen som har erfart noe lignende og har tips til hva som kan gjøre det lysere/renere igjen før lakking?

Sikkert ikke noe problem det! Min erfaring er fra en panelvegg i Oregon Pine jeg har i stua, den så lite pen ut etter sliping. Skjolder overalt, det så ikke ut! Men den jevnet seg ut etter en måned eller to. Nå er den imidlertid overmalt, da fargen passet dårlig i stua. Helligbrød i følge enkelte, men Oregon Pine er nå ikke verdens vakreste treslag da. Jeg har forresten nettopp også malt teakvinduene i samme stue, så nå er alt av maritimt preg borte vekk....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...