Jump to content

erfaringer med årø 28?

Scand 360 dc

Recommended Posts

Grattis med "ny" båt. Denne typen båt er jo et lite smykke i seg selv.

Jeg kjenner ikke så mye til hvordan denne er som båt men motoren derimot.... Der har du helt seriøst fått deg en knallgod sliter.

Den er riktignok kun 127 hk. Jeg hadde tilsvarende i en 27 fot Summer Family og i den båten hadde jeg en marsjhastighet rundt 11 knop.

Det lille jeg vet om denne er basert på en båt kompis som har denne typen. Den kan nok rulle litt i sjø samtidig som den er noe lav i baug'en som gjør at litt sjø kan slå over hvis du har sjøen rett mot deg.

Ellers så er jo båttypen ikke akkurat av nyere dato så du har vel sikkert noe oppgradering foran deg mtp elektrisk, slanger og annet knask ;-)

Livet på sjøen vil nok helt sikkert bli fantastisk med denne båten.

Hei!

Kjenner ikke inngående til denne (har Saga 27 selv), men en tidligere kollega hadde en slik og kunne ikke få fullrost den nok. Bunnsolid i støpingen og stø og god i sjøen. Det jeg spesiellt husker han var veldig fornøyd med ( og dette er 15 år siden) er at siden skroget var glatt, uten "bordganger", var det ingen klukkelyder som holdt han våken om natta..... :smiley: . Han hadde også Ford motor og hadde aldri problemer med den.

Lykke til, du har nok en kjempebåt der!

Hilsen Trond

En nabo i båthavna har en sånn. Denne hadde originalt en 30hk Sabb, men det ble for mye bråk og vibrasjoner av det. Han prøvde derfor å få solgt båten, men responsen var laber på en slik kombinasjon. Sabben ble derfor tatt ut og erstattet med en motor på 140hk. Det ble mye bedre, men som han sier så er ikke båten i stand til å nyttiggjøre seg såpass mye krefter. Så en plass mellom 70 og100 hk mente han burde være ideelt til en slik båt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...