Jump to content

Edit History

Whiskey

Whiskey

Her kommer min metode.. trist tema altså...

 

Bytter olje på sjøen da oljen må være varm. Sprayer motor godt med crc666 el. Vasker under motor for å se om noe lekker ila vinteren. Tar olje og dieselfilter i samme slengen, og motoranoder (Yanmar)... konserverer ved å åpne sjøvannssila og tar det den veien, men det kommer jo an på installasjonen.

 

Vann - Åpner alle kraner med vannpumpa på og lar det renne så det tømmer seg rimelig bra. Så tar jeg dreneringsslangen fra varmtvannstanken i en av to 5 liters dunker og tømmer den ... legger et håndkle under, da jeg har 40 liters tank, tømmer en i vasken mens den andre fyller seg. Må åpne varmtvannet i byssa og ta kjeften over krana og blåse hardt for å få det i gang å renne. Så kobler jeg fra vannpumpene i motorrommet. Lar alle kraner stå åpne.

 

Fyller septiken med ferskvann ved å skylle det ned i dass... og drar så utpå og tømmer den. Har kullfilter på utluftingen, så det er den enkleste måten jeg har kommet på. Tar bare vann fra dusjen på badet. Så heller jeg en 4 literskanne med konsentrert miljøfrostvæske i do og skyller det ned, satser på at det da bli OK blanding med vannet som jeg ikke får pumpet ut...

 

Lar alt av elektronikk ligge, sprayer over alt av koblinger også under dash med CRC 666 eller lignende. Batterier kobler jeg ikke fra, da jeg lader et par tre ganger ila vinteren.

 

Vasker alt godt og setter inn lakkert treverk med møbelpolish. Husk å vaske kjøleskap godt og sett det åpent, ellers kommer det styggedom der

 

Tar ut alle puter og lagrer de på loftet hjemme. Kjøper inn fuktslukeposer på Biltema, 4 stk ble bra, legger de i noen plastsiler i vanskene samt henger et par i taket i cockpiten samt kabin over vaskebøtter, har funnet ut at det blir mindre fukt om jeg stenger godt igjen og bruker disse enn å prøve å lufte...

 

Har funket så langt, tar gjerne imot tips :-) 

Whiskey

Whiskey

Her kommer min metode.. trist tema altså...

 

Bytter olje på sjøen da oljen må være varm. Sprayer motor godt med crc666 el. Vasker under motor for å se om noe lekker ila vinteren. Tar olje og dieselfilter i samme slengen, og motoranoder (Yanmar)... konserverer ved å åpne sjøvannssila og tar det den veien, men det kommer jo an på installasjonen.

 

Vann - Åpner alle kraner med vannpumpa på og lar det renne så det tømmer seg rimelig bra. Så tar jeg dreneringsslangen fra varmtvannstanken i en av to 5 liters dunker og tømmer den ... legger et håndkle under, da jeg har 40 liters tank, tømmer en i vasken mens den andre fyller seg. Må åpne varmtvannet i byssa og ta kjeften over krana og blåse hardt for å få det i gang å renne. Så kobler jeg fra vannpumpene i motorrommet. Lar alle kraner stå åpne.

 

Fyller septiken med ferskvann ved å skylle det ned i dass... og drar så utpå og tømmer den. Har kullfilter på utluftingen, så det er den enkleste måten jeg har kommet på. Tar bare vann fra dusjen på badet. Så heller jeg en 4 literskanne med konsentrert miljøfrostvæske i do og skyller det ned, satser på at det da bli OK blanding med vannet som jeg ikke får pumpet ut...

 

Lar alt av elektronikk ligge, sprayer over alt av koblinger også under dash med CRC 666 eller lignende. Batterier kobler jeg ikke fra, da jeg lader et par tre ganger ila vinteren.

 

Vasker alt godt og setter inn lakkert treverk med møbelpolish. Husk å vaske kjøleskap godt og sett det åpent, ellers kommer det styggedom der

 

Tar ut alle puter og lagrer de på loftet hjemme. Kjøper inn fuktslukeposer på Biltema, 4 stk ble bra, legger de i noen plastbiler i vanskene samt henger et par i taket i cockpiten samt kabin over vaskebøtter, har funnet ut at det blir mindre fukt om jeg stenger godt igjen og bruker disse enn å prøve å lufte...

 

Har funket så langt, tar gjerne imot tips :-) 



×
×
  • Create New...