Jump to content

Hvordan blir bruktbåtmarkedet neste år?

Pjolter

Blir bruktbåtmarkedet svakere eller sterkere neste år?  

87 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det kommer an på hva du mener med dårligere/bedre.

Jeg tror omsetningen vil bli den samme, kanskje noe høyere. Det krever imidlertid at prisene på bruktbåter blir satt lavere, noe jeg tror vil skje når folk ikke har fått solgt i langt tid.

M.a.o. kanskje størreomsetning (bedre marked?), men lavere priser.

Jeg tror det blir omtrent som i år. Prisene vil fortsette å gå ned.

Veldig mange har kjøpt nye båter. Disse hadde antakelig en båt fra før som skal selges. Mitt inntrykk er at det aldri har vært flere båter for salg. Utvalget er nok også større enn det noensinne har vært.

Jeg har mange ganger i det siste tenkt at "steike hvor mye fine båter man kan få kjøpt nå til en billig penge." Det har bare den kjipe haken at da må jeg selge den jeg har også billig. Det er jeg i tvil om jeg vil, for jeg vet jo at jeg har en god båt.

Men på grunn av mengden båter så skal nok prisene enda lenger ned, men jeg tror helt sikkert at folk vil fortsette å kjøpe båter. Veldig få har mista jobben, så folk flest har fremdeles god råd.

Mange bruktbåter i klassen +-20 fot var vel annonsert denne våren og fremdeles ikke solgt. Blir det lettere å få solgt til samme pris kommende vår?

Virker som det er mye bra tilbud på fabrikksnye båter nå - Er det mange som tar nykjøp på forskudd og salget(gammelbåten...) på etterskudd til våren tro? Hanskje omsetningshastigheten på brukt allikevel øker hvis tilbudet blomstrer opp til våren og prisene presses deretter. (...Nå er det min tur...:-)(?)

Redigert av bindaling (see edit history)

I båtgjengen min så har det vært solgt 3 og kjøpt 3 båter i år, alle salgene gikk på under 3uker, og prisene oppe rundt det det var betalt for båtene sist de byttet eier, jeg kan ikke si at jeg føler markedet har vært dårlig i år. Da jeg kjøpte i vår så opplevde jeg flere båter som forsvant foran nesa på meg før jeg fikk trykt på kjøpknappen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...