Pjolter Startet 17.November.2010 Link til dette innlegget Startet 17.November.2010 Hei lurer litt på hva folk mener om bruktbåtmarkedet fremover :-) Stem i veg Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
ohm Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Det kommer vel an på om du skal kjøpe eller selge Link to post
olpi Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Det kommer an på hva du mener med dårligere/bedre. Jeg tror omsetningen vil bli den samme, kanskje noe høyere. Det krever imidlertid at prisene på bruktbåter blir satt lavere, noe jeg tror vil skje når folk ikke har fått solgt i langt tid. M.a.o. kanskje størreomsetning (bedre marked?), men lavere priser. Link to post
Pjolter Svart 17.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Det er omløpet jeg mener Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
olpi Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Jeg stemte "det samme som i år". Jeg tror imidlertid det kan bli større omsetning hvis prisene reduseres noe, og at værgudene er mer i sommermodus neste vår/sommer. Link to post
finnmarken Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Jeg tror det blir omtrent som i år. Prisene vil fortsette å gå ned. Veldig mange har kjøpt nye båter. Disse hadde antakelig en båt fra før som skal selges. Mitt inntrykk er at det aldri har vært flere båter for salg. Utvalget er nok også større enn det noensinne har vært. Jeg har mange ganger i det siste tenkt at "steike hvor mye fine båter man kan få kjøpt nå til en billig penge." Det har bare den kjipe haken at da må jeg selge den jeg har også billig. Det er jeg i tvil om jeg vil, for jeg vet jo at jeg har en god båt. Men på grunn av mengden båter så skal nok prisene enda lenger ned, men jeg tror helt sikkert at folk vil fortsette å kjøpe båter. Veldig få har mista jobben, så folk flest har fremdeles god råd. Link to post
andersb Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 da jeg jo akkuratt kjøpte ny båt, håper jeg jo selvfølgelig at ting flater litt ut ;) men man må jo være realistisk. er utrolig klar for 2011 sesongen. Link to post
bindaling Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 (redigert) Mange bruktbåter i klassen +-20 fot var vel annonsert denne våren og fremdeles ikke solgt. Blir det lettere å få solgt til samme pris kommende vår? Virker som det er mye bra tilbud på fabrikksnye båter nå - Er det mange som tar nykjøp på forskudd og salget(gammelbåten...) på etterskudd til våren tro? Hanskje omsetningshastigheten på brukt allikevel øker hvis tilbudet blomstrer opp til våren og prisene presses deretter. (...Nå er det min tur...:-)(?) Redigert 17.November.2010 av bindaling (see edit history) Link to post
Enzo Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 I båtgjengen min så har det vært solgt 3 og kjøpt 3 båter i år, alle salgene gikk på under 3uker, og prisene oppe rundt det det var betalt for båtene sist de byttet eier, jeg kan ikke si at jeg føler markedet har vært dårlig i år. Da jeg kjøpte i vår så opplevde jeg flere båter som forsvant foran nesa på meg før jeg fikk trykt på kjøpknappen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn