Jump to content

Selvbygging av små båter

Huttetu

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter tegninger og byggebeskrivelse til en liten jolle som ble tegnet av Fritz Fredhøi og solgt gjennom Fredhøis forlag for snart 40 år siden. Jollen ble tegnet for mer enn 60 år siden og heter Truls. Jeg bygget denne jollen på begynnelsen av 70 tallet. Jeg ble ikke helt ferdig og da jeg fikk jobb i utlandet og var borte i ni år, ble den nesten ferdige jollen lagt i et uthus til oppbevaring. Eieren av uthuset bestemte seg plutselig for å rydde og min fine jolle ble brent opp. Nå er også tegningene til jollen fra den gang blitt borte. Disse tegningene er ikke å få kjøpt. Jeg har undersøkt mange steder. Men så fant jeg denne siden og en med navnet Poseidon skriver om Jollen Truls i et innlegg for ca. sju år siden. Hvis Poseidon fortsatt er med, eller om det finnes andre med tilgang til tegninger til denne jollen, vil jeg gjerne komme i kontakt. Jeg planlegger nemmelig å bygge en ny Jollen Truls. Jeg tror det lar seg gjøre å bygge denne ved hjelp av mere moderne metoder. Jeg har en del erfaring med stripplanking, glassfiberduk og epoxi og jeg tror at Jollen Truls ville bli et flott eksemplar med denne byggemetoden. Er det noen som har tegninger?

Hilsen

Huttetu

Redigert av Huttetu (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...