Splendens Startet 17.November.2010 Link til dette innlegget Startet 17.November.2010 Jeg skal ha PC ombord med kartprogram lastet ned fra nettet.19" skjerm er innkjøpt for innbygging og jeg skal ha tastatur for seg. Må jeg da ha stasjonær PC eller fins det bærbare PC med løst tastatur? Går stasjonær PC kun på 220 volt? Bærbar PC er vel mest egnet iom at de går på 12 volt,men jeg trenger ikke 2 skjermer! Jeg har plass nok ombord men foreløbig bare 24 voltsanlegg. Hilsen en som er grønn på data! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Bærbar går vanligvis på 18 volt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enes 44 Svart 17.November.2010 Link til dette innlegget Svart 17.November.2010 Du kan bruke en inverter som transformerer 12V opp til 220V. Men husk at en slik trekker mye strøm fra batteriene dine. Sitér dette innlegget Link to post
Loff Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Evt kan du kjøpe en strømforsyning som går på 24V, hvis du skal bruke stasjonær. En mye mer energieffektiv løsning. Sitér dette innlegget Trøndelag Link to post
baatmann Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Du kan ha trådløst tastatur og mus, eller du kan koble til tastatur på USB-port. Det er å få kjøpt overganger frå 12 volt til voltstyrken som skal vere på datamaskinen med forskjellige typer plugger. (clas ohlson) Voltstyrken til maskinen finn du på strømadapteret.(som regel frå 14- 20 volt) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Hei! Jeg benytter denne fra Clas Ohlson, som strømforsyning til laptopen ombord. Her kan man velge den utspenningen som passer med den laptopen man har. Sitér dette innlegget Link to post
Loff Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Dersom strømbruk er et tema, ville jeg likevel ha foretrukket en stasjonær med SSD-disk og strømforsyning som går på 24V DC. www.mini-box.com har mye moro. På www.carputer.no finner du mye tips&tricks. Sitér dette innlegget Trøndelag Link to post
Splendens Svart 18.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Så det fins stasjonære PC som går på 24 volt? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 de aller fleste pc produsenter har en "reiselader" som har både 12VDC og 100-240VAC input, uten tvil mest effektive du kan bruke. inverter er bortkasta strøm, dvs dra det opp til 220VAC først for å dra ned til 15-20VDC som de fleste har. (jeg jobber med dette) Sitér dette innlegget Link to post
Loff Svart 19.November.2010 Link til dette innlegget Svart 19.November.2010 Det er nok den enkleste løsningen ja. Å bygge seg en stasjonær som går på 24V er nok løsningen jeg ville valgt, men bærbar+reiselader har absolutt sine fordeler. Blir vel på mange måter som innenbords/påhengs Sitér dette innlegget Trøndelag Link to post
Worry II Svart 19.November.2010 Link til dette innlegget Svart 19.November.2010 (redigert) Her er et konkret forslag på pc (kabinett) http://www.epartner.no/PartDetail.aspx?q=p:1533346;c:36161 fra 6-24 volt. Spekkes etter ønske ! Med SSD disk og SSD minne så har du maskin som starter opp på 10-15 sekunder ! Redigert 19.November.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.