KSE Startet 18.November.2010 Link til dette innlegget Startet 18.November.2010 (redigert) Har en GM350 i båten. Dette er en Volvo Penta AQ260 som det er byttet blokk og topper på. Gasser, starter, svinghjulshus, dynamo, etc. er fra den gamle Volvo motoren (som jeg ikke har). Kan noen si meg hvor jeg kan finne et motornummer? Trenger det til registrering, småbåtregisteret. Redigert 18.November.2010 av KSE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 På V8 fra GM sitter nummeret stemplet inn i blokka på styrbord side på en "kloss" der vannpumpa er festet på framsiden av motorblokka. På denne klossen er motornummeret stanset inn. Jeg måtte først skrape av all maling, og deretter pusse med fint sandpapir for å se at det var noe motornummer på min motor. Denne "klossen blir bak kjøleslangene så det kan være vanskelig å komme til. Dersom du har ferskvannskjøling er den enda vanskeligere å komme til. Vet ikke om dette ble forklarende, men fant ingen bedre måte å forklare det på Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Nonsense Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 18.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Akkurat... Tror det motornummeret (styrbord fremme) kan bli vanskelig å finne, uten å demontere halve maskinen. Men får gjøre et forsøk. Takk skal dere ha! Block casting number har jeg funnet, men registeret var ikke interessert i det... Er det riktig at motornummer alltid har 10 siffer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.