Jump to content

Hva kan en 1992 Sea Ray 290 være verdt?

Fru Jacobsen

Recommended Posts

Strengt tatt vil jeg helst ikke ha noe i bytte i det hele tatt, hadde forsåvidt ikke tenkt å selge heller :confused: hehe

Han med Sea Rayen mener jo selvfølgelig den er verdt ca. 500.000

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

det som er gjennomgående med innbytte, er at de priser sin heeeelt urealistisk. det er jo gjerne grunnen til at de ikke får solgt den privat selv, ligger det 5-10 på finn med lignende spec og denne er lignende stand, vil jeg si verdien er prisen av den laveste og minus 50 til 100.000 på den igjen. sjekket raskt nå på finn og det sprikte litt, generelt var vel ekstreeeemt lang liggetid på alle annonser. ser det ligger en med 2x bensin til 350, så da virker 500 med 1 diesel som mye.

princessen din er jo fin/kul.

sea ray er jo stortsett bare kriminelt stygge og harry, høy "cock" faktor som jeremy på topgear ville sagt.

Redigert av andersb (see edit history)

Hvis en tilsvarnede båt gikk for 480 i 2008 så må du minst trekke av20-25% idag.. tipper rundt 350 maks for et kjapt og greit salg.. ikke akkuratt veldig gangbar vare disse sea rayene. Han må jo gå kraftig ned i pris da du faktisk skal overta en annens problem..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Det kan jo virke som 350' er en riktigere pris da. Men nå går vi jo ut fra en meget fornuftig pris på min også da (sett fra min side) så vi får se hva vi kommer fram til.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Solgte selv en 1997 Sea Ray 240 Sundancer med Steyr 246 for litt over 400' våren 2009. Dette etter en budrunde der flere ga bud usett.

Denne 290'en du nevner er noe eldre men 450' er nok ikke urealistisk. For 350' burde den bli solgt på dagen om den er i OK stand.

'

Hvis denne med 2xV8 bensin er et høstkupp så hva ville da samme båt med Kad44 til samme pris være :wink:

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Hmmm.... da ser det ihvertfall ut som om jeg har en liten Sea Ray, og ikke en P-45 :confused: .

Var dette helt gjennomtenkt tro? :sweat:

Nå kan du jo tute å kjøre hele sommeren uten å tenke på dieselforbruk :lol:

Sånn i ettertid, hva er dine erfaringer med P45, har lyst en slik, men de begynner å bli gamle. Nå er jo den jeg har gammel å da, men, men

Ja de begynner jo å bli gamle men jeg syns det er en helt fantastisk båt. Meget godt skrog i sjøen, god plass både ute og inne samt at det er et veldig godt løp i den så den går godt uten å svi av så mye drivstoff som mange i samme stilen (som f.eks P-415).

D1

I og med at de begynner å bli såpass gamle så vil de naturlig nok sprike veldig både i pris og stand. Jeg vil tro at du bør få et fint eksemplar for 1,2 - 1,4.

Min hadde nyere motorer så den ligger nok noe høyere

D1

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...