Kaptein Nemo Startet 18.November.2010 Link til dette innlegget Startet 18.November.2010 Jeg har tenkt å montere et pyrometer i båten. Motoren er en Yanmar 6LY-STE. Det er en plugg rett før turboen som i følge delelisten har betegnelsen PF 3/8". Er det noen som vet om en temperaturprobe som passer til disse gjengene? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Selve proben blir nok lettere for deg enn den var for meg på min Yanmar 6LP, siden du har større port på turboen. Men jeg vil tippe at gjengene på kompresjonsfittingen mellom selve proben og denne porten vanligvis kommer med NPT-gjenger, som da ikke vil passe. Her kan du iallfall se hvordan saken løste seg for meg, som har PF 1/8" port i turboen: Eksostemperaturmåler fra The Sensor Connection til Yanmar 290hk Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Hvis jeg ikke husker feil er du medlem på boatdiesel.com. Jeg hadde en sånn tråd gående der samtidig. Kanskje bittelitt ekstra informasjon i den: EGT sensor for Yanmar 6LP-STE Dessuten tror jeg du kanskje finner potensielle leverandører hvis du søker på EGT, pyro eller lignende der. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 21.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2010 Takker for gode råd, jeg kunne tenke meg en probe som passet i gjengene på pluggen som er i forkant av turboen. Er det noen vet om en probe som passer direkte i plugg-gjengene? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 21.November.2010 Link til dette innlegget Svart 21.November.2010 Kanskje liberty vet... Har du hørt med Yanmar? De burde kunne ordne dette for deg (for en liten formue) Ellers vil jeg tippe at de her kan hjelpe. De har en sensor med 3/8 BSP gjenger som jeg tror er beregnet for kjølevannsmåling. Men de har også eksostemp-probe, og da kan de sikkert levere den med fitting som passer for deg. Mangler litt info på siden deres, så det trengs litt telefonering der. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 21.November.2010 Link til dette innlegget Svart 21.November.2010 Husk at du ofte trenger litt ekstra ledning, og da kan du ikke bare skjøte inn med noe osv. Sjekk med leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.