Jump to content

Bayliner 2355 m/ Peninsular 300 hk, erfaringer?

Jorob

Recommended Posts

Ser på Finn at det ligger en Bayliner 2355 med 300 hk Peninsular diesel. Synes den ser veldig interessant ut, men har ingen erfaring med denne kombinasjonen.

Har i dag en Yamarin 5220 m/ Yamaha 100 hk som jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenke meg å gå over til en litt høyere divisjon.

Båten jeg tenker på har Finn kode: 24257590

Hvis det er noen der ute som sitter med erfaring er jeg veldig takknemlig for svar.:-)

Velkommen til forumet.

Jeg kan gjerne svare deg spesifikt om motortypen.

Dette er en GM motor som børe være rett marinisert. Vel å merke hvis det er en 6,5 liter motor. Dette skal du kunne se på motorblokka. Alle motorer som er fabrikkmarinisert er merket med merke X på blokka i framkant et sted.

Hvis dette derimot er 6,2 liter så vil jeg egentlig anbefale deg å ligge unna. Du finner endel lesestoff på forumet om dette men i korte trekk så er 6,2 liter'n svært ofte feilaktig marininsert etter at denne ble importert til Norge.

Jeg har selv kjøpt båt med motorinnstallasjonen GM Peninsular 6,5 liter.

Jeg brukte mye tid og mange telefoner før jeg ble overbevist om at dette faktisk er en god motor.

Dette er en motor som er mye brukt i USA på båter. En V8 motor som er svært enkelt marinisert.

Det som jeg ville stilt spørsmål til er hvorfor denne nettopp er overhalet og hvem som har gjort det.

I prinsippet er dette en lett motor å overhale som enhver mekaniker klarer å gjøre.

Jeg ville vel heller vært mer bekymret for drevet (Bravo 3X). Etter å ha lest endel om dette drevet så er det strengt tatt ikke solid nok til å overleve en så sterk motor. Mage båter med store motorer har gjerne skiftet til Bravo 2X drev da disse er mer solid bygd opp og tåler så sterke motorer.

Motoren har ganske fri eksos så lyd vil være helt naturlig med denne motoren. De tåler rett og slett ikke lydpotter for å dempe støy.

Når det gjelder båten så overlater jeg til andre å svare deg her men det er jo liten tvil om du får et komplett amerikansk produkt med mye plastdetaljer ved den kombinasjonen som du henviser til på finn.no

Jeg hadde tidligere en 2655 med en 6.5 peninsular 310 hp og Bravo 3x drev. Hadde ingen problemer med drevet men mye klatt med motor. Skiftet turbo et par ganger og glødeplugger/gløderele var forbruksvare..Som nevnt lengre opp i tråden bråker den nok endel ( les: mye) men for all del, noen liker det også ;-)

Sum sumarum, etter min erfaring, et "vålaverk"...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...