Jump to content

Hvilken gjestehavn er dette?

McFog

Recommended Posts

He he :-) sant det at pathen fører til ett innslag på Sætre BF, men noen Astor er vel ikke der? Uansett er det en som er flink til å bakke.. (Edmund Bakken?) Hva slags båt er foresten en GB? Vitsen med innlegget var å rose de flotte web cams som Moss havnevesen har satt opp! Mange fine slike rundt omkring. For oss entusiaster er det hyggelig å kikke på havnemiljøer nå på vinteren hvor de fleste båtene ligger på land eller i dampene bobblehavner!

Jeg bor like ved...i Sundstredet, og observerte selvfølgelig denne BG som gikk både syover...og dagen etter nordover igjen. Det som var litt spesielt, var presenningen som var spent over FB...sjeldent syn det egentliog. Men, kan det være andre enn Astor da?

Kan jo hende det er Astor. Det er jo en fin båt. Nå har jeg også fått vite hva en GB er :-) Grand banks! Jeg ser også at det var pressening på Fly brigde. Men det er vel fordi båten har tatt seg en "luftetur" fra en boblehavn for å forlenge sessongen.. Moss er jo en trivelig havn. Med flotte webcam's.. Elsker web cams!Noen som vet om flere langs norskekysten?

Joda, det var nok undertegnede som var på hjemlige besøk til gode gamle Jeløya.

Mht sikkerhet har jeg i år lagt presseningen såpass høy at jeg uten vanskligheter kan komme til oppe på fb. Da får det etsetiske seile sin egen sjø.

Det var godt å komme utpå igjen etter over en måned i havn med tilhørende oppussing ombord.

Det spesielle med mossekanalen er at man alltid må ta høyde for den sterke strømmen i kanalen. Akkurat da vi gikk fra kai var strømmen i ferd med å snu, derfor gikk tørninga såpass greit. (2 motorer)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...