Haba Startet 19.November.2010 Del på Facebook Startet 19.November.2010 Eberspaecher Autronic D2 og 4 velger effekttrinn automatisk ved å føle på en temperatursensor. Denne sensoren er vel kanskje en motstand som varier med temperaturen. Det burde da være mulig å få til en vender som velger passende motstander og dermed få faste effektrinn. Det har av til vært ønskelig at det var slik, noen som har prøvd ? Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 19.November.2010 Del på Facebook Svart 19.November.2010 Hvis hensikten med dette er å ha en konstant luftstrøm med en hastighet så ser jeg ikke gevinsten med dette. Eber airtronic er jo lagt opp slik at den raskt skal varme opp luften til ønsket temperatur for deretter å redusere hastighet for å holde konstanttemperatur. Dette er jo tross alt en varmekilde som bruker flamme / drivstoff som varmekilde mens andre ovner er strømbasert og bruker glødetråder og tilsvarende. For sistnevnte så kan jeg se at en fast styring av f.eks. trinn 4 vil gi en effekt. Alternativet er jo at Eber må senke flammehøyden i brennkammeret for å oppnå den effekten du er ute etter. Konsekvensen her vil vel da bli at ovnen soter ned innvendig alt ettersom hvilket drivstoff som benyttes. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.November.2010 Del på Facebook Svart 19.November.2010 Jeg skulle gjerne hatt slik manuell overstyring selv. Men det finnes ikke iflg importøren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.