skage Startet 22.November.2010 Link til dette innlegget Startet 22.November.2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10019230. Endelig kommer det en billig Bavaria på markedet. De har nå skjønt det. Dette blir fine saker sikkert! Da er vi i gang, gjør deg klar sydvesten. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Hei Hønerævskjøyter er ikkje noko nytt, men eg har aldri sett ein motorbåt med ei slik høneræv før. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Morsom reportasje... likte denne best som omhandler svensk motor kvalitet og at tyskerne tar høyde for det når de bygger båter... Er litt urnorsk i slutten også, om noen som trenger litt hjelp... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
skage Svart 22.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Håper at det snart også kommer noen billige seilbåter fra verftet, kvalitet koster og de firer jo ikke på dette. Ser jo andre "kvalitets" verft som prøver seg, men lykkes dårlig. Dette blir nok en ny prisdriver for de andre verftene, her må alle gå igjennom sine produksjonsrutiner og metoder for og holde tritt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Her er det bare for moderator å gjøre seg klar også ser jeg... For å si noe om emnet så synes jeg den plattformen så veldig ettermontert og klumpete ut, dette klarte rem MYE bedre.... Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 22.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) Jadda, litt må vi vel akseptere. Men helt enig i plattformen bak ser stor og tung ut, men du verden og kjekkt det er med denne plassen. Tror nok at varianter med enkelinsallasjon/liten motor vil oftere i fremtiden være inngansbiletten for mange. Analyserer man bruken også tror jeg dette er sikkert nok også for de fleste. Mye tøffing rundt i skjærgården kortere avstander og mye til havn/ute så er dette sikkert ok. Syntes nok også at høyden på disse båtene /fribord begynner og nerme seg max, de ser og virker veeeldig høye ut, noe som naturligvis er fint for plassen inne, men estetisk lite flott. Men når dette er sagt tror jeg nok at den avbildede båten innehar litt ekstra utstyr en standard. Kan bare si stå på produsenter, ikke greit og henge på når disse mega produsentene setter i gang. Håper at vi også i fremtiden klarer og holde et mangford og bredde i spekteret av båter. Syntes vel at det begynner og bli mange like båter i havnene nå. Egentlig slik det er på bilfronten, mange helt like og mye eierskap på tvers. Redigert 22.November.2010 av skage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) For å si noe om emnet så synes jeg den plattformen så veldig ettermontert og klumpete ut, dette klarte rem MYE bedre.... Denne er nok hev og senkbar - og det klarte ikke REM 1,4 mill er vel innstegsprisen på denne båten. Bare platformen går løs på 180.000 om prisen er den samme som på 38. Peter Lässig, som er sjefstester hos det tyske båtbladet Boote, sa til oss tidligere i høst at dette kanskje er den beste av båtene i den nye linjen. -Den er lekende lett å kjøre. Alt virker skikkelig skrudd sammen, og jeg opplever at Bavaria nå begynner å få dreis på kvaliteten i alle ledd av produksjonen, sier Lässig. Redigert 22.November.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Denne er nok hev og senkbar - og det klarte ikke REM Jøss, rart at de ikke nevnte det i omtalen da. Eller det er kanskje en selvfølge i dag? Selv om den er hevbar burde den kunne vært integrert med skroget på en mer elegant måte. Etter å ha skiftet en giver til common rail systemet, fikk vi startet opp motoren, vel og merke med en alarm som ingen kunne forklare. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 billige seilbåter http://www.varianta.info/home/top/44/level02/faq.html#/index.php?id=1999&no_cache=1 Så den i Hamburg - grisebillig, men Lada og MacGregor er minst like lukseriøse Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Selv om den er hevbar burde den kunne vært integrert med skroget på en mer elegant måte. Kvalitetsverft som bruker båtdesignere og ikke bildesignere har som regel få problmer med å integrere platformen penere. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 I vår testbåt stod den ”norske utgaven”, det vil si med en enkel Volvo D6 370 hk. En super kombinasjon spør du oss. Vi har aldri vært nedi et større og mer servicevennlig motorrom enn det du fikk med dette motorvalget. Nesten så man kunne innrede egen maskinistlugar ved siden av motoren. Man skal ikke se bort fra at "maskinistlugaren" kan bli hyppig brukt med denne motorinnstallasjonen...... Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Jøss, rart at de ikke nevnte det i omtalen da. Det er nok fordi det er ekstrautstyr - kostbart ekstrautstyr. Nesten rart det tilbys på en "billigbåt". Nei - de må nok følge markedet, både skribenter og produsenter. Det illustreres tydelig ved at følgende har fått den mest fremtredende plass i "testen" (eneste med uthevet skrift, sågar): "Nytt på denne utgaven er at den leveres standard med norsk TV, og DVD-spiller integrert i el-tavla." Dette viser vel med all ønskelig tydelighet hva den norske sjømann er ute etter ved valg av båt. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Sydvesten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Etter å ha skiftet en giver til common rail systemet, fikk vi startet opp motoren, vel og merke med en alarm som ingen kunne forklare. Er vel greit å forklare dette, bare båtmerke "VP" om modellen "D6" er vel forklaring god nok på hvorfor feil og alarmer ikke kan forklares. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
finnmarken Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) Ble vel ikke direkte beroliget i forhold til D-serie probematikken Irriterende at "alle" på død og liv skal ha VP.... Men det er vel en av grunnene til den relativt lave prisen Redigert 22.November.2010 av finnmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Man skal ikke se bort fra at "maskinistlugaren" kan bli hyppig brukt med denne motorinnstallasjonen.. Mange måter å fremheve kvalitet på. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) Er vel greit å forklare dette, bare båtmerke "VP" om modellen "D6" er vel forklaring god nok på hvorfor feil og alarmer ikke kan forklares. For slikt kan overhode ikke ha noe som helst med hvordan et verft hverken monterer eller tester ut sine båter før de sendes ut på markedet. Det skal de ha Alt er som sagt før VPs feil. Uansett hvordan ting er montert, brukt og vedlikeholdt. For alltid Redigert 22.November.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 "Nytt på denne utgaven er at den leveres standard med norsk TV, og DVD-spiller integrert i el-tavla." Jeg trodde det var blue ray som var moderne nå jeg - men Audi har jo knapt sluttet med kasettspillere i bilene - så det er kanskje like greit å ikke være innovatør på ny teknologi for Bavaria Sitér dette innlegget Link to post
Kjapp33 Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Synd den ikke kan leveres med Cummins/mercruiser eller japanske grå motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Alt er som sagt før VPs feil. Uansett hvordan ting er montert, brukt og vedlikeholdt. For alltid Du har nok et poeng her, det er ingen andre enn VP som garanterer kvaliteten på sine egne motorer.. Det er ikke "rocket sciense" å montere en slik drev innstallsjon, el installasjon er stort sett plug and "pray" her... Nå var vel den teste båten relatvit ny, og neppe vært gjennom så mange store vedlikeholdsrunder.. vil jeg tro... Men jeg kjenner til det du sier, at enklete produsenter gjeren forsøker å dytte sine problemer over på montrør og forbruker, og beskylde dem for å ikke montere riktig, eller vdelikeholde riktig... Dette er ikke noe nytt fenomen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
rogeri Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Heve og senkbar badeplattform.... Selvfølgelig! De er sikkert for å kompensere høydeforskjellen mellom flo og fjære.... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Kunne de ikke tatt et bilde av det stooore motorrommet, eller ville det avslørt nok en modell uten støyisolasjon? :) Tenk å stort uteområde båten kunne hatt, om de hadde kutta ut det dolokket akter, eller solseng, som det kalles. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Er dette egentlig en båt på 30 fot påsatt en 4 fots badeplattform? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
logget av Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Nå skal jeg ikke kritisere Bavaria for båten ser jo flott ut den, men det er hva jeg kaller en Joga båt. Det vil si at man trenger et båtførerkurs for å føre båten og så trenger man et Joga kurs for å ta seg frem på fordekket. Foruten at man trenger dollbord sko som har et platå med en bredde på 10 millimeter på den ene siden og som går til nulls på den andre siden via en fasong som en kvart innvendig rør, så må man ha ræva borti rekkestøttene, venstre arm OPP i targabøylen hog høyre hånd NED i rekkverket på frontvinduet. Om sommeren kan dette være såvel et pen syn som et grusomt syn. Bare se når dere er ute på fjorden og slike båter skal legge til et svaberg. Da ser man hvem sine fruer som har Joga kurs og ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Er glad jeg ikke er så dårlig stilt fysisk at jeg må ha yoga kurs for å kunne komme frem på fordekket på denne båten.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SandAnker Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 nå drar det seg snart til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.