Jump to content

Her kommer billig Bavarian

skage

Recommended Posts

Morsom reportasje... likte denne best som omhandler svensk motor kvalitet og at tyskerne tar høyde for det når de bygger båter... Er litt urnorsk i slutten også, om noen som trenger litt hjelp...

bav.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jadda, litt må vi vel akseptere.

Men helt enig i plattformen bak ser stor og tung ut, men du verden og kjekkt det er med denne plassen.

Tror nok at varianter med enkelinsallasjon/liten motor vil oftere i fremtiden være inngansbiletten for mange. Analyserer man bruken også tror jeg dette er sikkert nok også for de fleste. Mye tøffing rundt i skjærgården kortere avstander og mye til havn/ute så er dette sikkert ok. Syntes nok også at høyden på disse båtene /fribord begynner og nerme seg max, de ser og virker veeeldig høye ut, noe som naturligvis er fint for plassen inne, men estetisk lite flott.

Men når dette er sagt tror jeg nok at den avbildede båten innehar litt ekstra utstyr en standard.

Kan bare si stå på produsenter, ikke greit og henge på når disse mega produsentene setter i gang. Håper at vi også i fremtiden klarer og holde et mangford og bredde i spekteret av båter. Syntes vel at det begynner og bli mange like båter i havnene nå. Egentlig slik det er på bilfronten, mange helt like og mye eierskap på tvers.

Redigert av skage (see edit history)

For å si noe om emnet så synes jeg den plattformen så veldig ettermontert og klumpete ut, dette klarte rem MYE bedre.... :thumbsup:

Denne er nok hev og senkbar - og det klarte ikke REM

1,4 mill er vel innstegsprisen på denne båten. Bare platformen går løs på 180.000 om prisen er den samme som på 38.

Peter Lässig, som er sjefstester hos det tyske båtbladet Boote, sa til oss tidligere i høst at dette kanskje er den beste av båtene i den nye linjen. -Den er lekende lett å kjøre. Alt virker skikkelig skrudd sammen, og jeg opplever at Bavaria nå begynner å få dreis på kvaliteten i alle ledd av produksjonen, sier Lässig.
Redigert av Bitteliten (see edit history)

Denne er nok hev og senkbar - og det klarte ikke REM

Jøss, rart at de ikke nevnte det i omtalen da. :confused: Eller det er kanskje en selvfølge i dag?

Selv om den er hevbar burde den kunne vært integrert med skroget på en mer elegant måte.

Etter å ha skiftet en giver til common rail systemet, fikk vi startet opp motoren, vel og merke med en alarm som ingen kunne forklare. :lipseal:

I vår testbåt stod den ”norske utgaven”, det vil si med en enkel Volvo D6 370 hk. En super kombinasjon spør du oss. Vi har aldri vært nedi et større og mer servicevennlig motorrom enn det du fikk med dette motorvalget. Nesten så man kunne innrede egen maskinistlugar ved siden av motoren.

Man skal ikke se bort fra at "maskinistlugaren" kan bli hyppig brukt med denne motorinnstallasjonen...... :ghost:

Jøss, rart at de ikke nevnte det i omtalen da. :confused:

Det er nok fordi det er ekstrautstyr - kostbart ekstrautstyr. Nesten rart det tilbys på en "billigbåt".

Nei - de må nok følge markedet, både skribenter og produsenter. Det illustreres tydelig ved at følgende har fått den mest fremtredende plass i "testen" (eneste med uthevet skrift, sågar):

"Nytt på denne utgaven er at den leveres standard med norsk TV, og DVD-spiller integrert i el-tavla."

Dette viser vel med all ønskelig tydelighet hva den norske sjømann er ute etter ved valg av båt. :lol:

Etter å ha skiftet en giver til common rail systemet, fikk vi startet opp motoren, vel og merke med en alarm som ingen kunne forklare. :lipseal:

Er vel greit å forklare dette, bare båtmerke "VP" om modellen "D6" er vel forklaring god nok på hvorfor feil og alarmer ikke kan forklares.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Er vel greit å forklare dette, bare båtmerke "VP" om modellen "D6" er vel forklaring god nok på hvorfor feil og alarmer ikke kan forklares.

For slikt kan overhode ikke ha noe som helst med hvordan et verft hverken monterer eller tester ut sine båter før de sendes ut på markedet. Det skal de ha :rolleyes:

Alt er som sagt før VPs feil. Uansett hvordan ting er montert, brukt og vedlikeholdt. For alltid :yesnod:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Alt er som sagt før VPs feil. Uansett hvordan ting er montert, brukt og vedlikeholdt. For alltid :yesnod:

Du har nok et poeng her, det er ingen andre enn VP som garanterer kvaliteten på sine egne motorer.. Det er ikke "rocket sciense" å montere en slik drev innstallsjon, el installasjon er stort sett plug and "pray" her...

Nå var vel den teste båten relatvit ny, og neppe vært gjennom så mange store vedlikeholdsrunder.. vil jeg tro... Men jeg kjenner til det du sier, at enklete produsenter gjeren forsøker å dytte sine problemer over på montrør og forbruker, og beskylde dem for å ikke montere riktig, eller vdelikeholde riktig... Dette er ikke noe nytt fenomen...

Nå skal jeg ikke kritisere Bavaria for båten ser jo flott ut den, men det er hva jeg kaller en Joga båt.

Det vil si at man trenger et båtførerkurs for å føre båten og så trenger man et Joga kurs for å ta seg frem på fordekket.

Foruten at man trenger dollbord sko som har et platå med en bredde på 10 millimeter på den ene siden og som går til nulls på den andre siden via en fasong som en kvart innvendig rør, så må man ha ræva borti rekkestøttene, venstre arm OPP i targabøylen hog høyre hånd NED i rekkverket på frontvinduet. Om sommeren kan dette være såvel et pen syn som et grusomt syn.

Bare se når dere er ute på fjorden og slike båter skal legge til et svaberg. Da ser man hvem sine fruer som har Joga kurs og ikke.

Er glad jeg ikke er så dårlig stilt fysisk at jeg må ha yoga kurs for å kunne komme frem på fordekket på denne båten....

sp34.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...