littmild Startet 22.November.2010 Link til dette innlegget Startet 22.November.2010 Trenger hjelp! Saken er enkelt og greit, jeg har drite meg litt ut, dårlig forberedt som alltid har jeg fullstendig rotet vekk paralellforskyveren min, som jeg sårt trenger til tverrfaglig tentamen i morgen. Ingen butikker i Tønsbergområdet jeg har kommet over har åpent fra klokken 8, og prøven starter 9. Noen som har en å låne meg? Den vil bli returnert samme dag ca. klokken halv 4. Evt vet noen om et sted som har åpent fra 8 som jeg kan få kjøpt en slik? Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Enzo Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) Sjøsentert Vallø på moloen båtplass 520 (oceanis seilbåt det er lys i) der bor jeg og jeg har flere så du kan få låne en om du kommer ned her i kveld Redigert 22.November.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Hiv deg i bilen og kom til meg i Stokke!! Jeg har en som du kan få låne:) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Det var raskt levert Enzo Ellers har nok Nor Engros på Kilen åpent fra klokken 8, sånn til en annen gang, Jeg har lurt på dette lenge Enzo, bor du på sjøsenteret hele året, og hvordan er tilgangen til fasiliteter, internett osv der borte ??? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) Enzo: For et lykketreff, jeg bor på Husvik, så det blir neppe nærmere enn det! Kan være der om 30 min ca. om det er ok for deg? EDIT: Takk for tilbudet Brizo, og takk for hjelpen adeneo :) Redigert 22.November.2010 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Brizo Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Det er ordner seg for snille gutter serru:) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Baatplassen på sitt beste! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
littmild Svart 22.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Baatplassen på sitt beste! Det kan man trygt si! Da var paralellforskyveren i hus.. Hadde egentlig bare tenkt å spørre her som en siste utvei, et skudd i mørket, hadde ihvertfall aldri forventet at det skulle ta 2 minutter før en vennlig sjel bare rett på andre siden av fjorden tilbød seg å hjelpe. Tusen takk til Enzo som reddet en vimsete student fra strykkarakter. Vel vel, tilbake til pugging! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Enzo Svart 22.November.2010 Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 (redigert) Jeg har lurt på dette lenge Enzo, bor du på sjøsenteret hele året, og hvordan er tilgangen til fasiliteter, internett osv der borte ??? Jepsipepsi vi bor her, flyttet inn i april og planlegger å bo her til sommeren 2012 i første omgang men først må vi jo overleve vinteren uten å feige ut og rømme på land. Har 5000W ovner gående 24/7 her nå . Vann det får jeg ved å trekke slange fra jobben min som er i bygningen på land her. Internett tar jeg ombord ved en http://islandtimepc.com/ antenne, er ca 40WIFIspots her og mange er åpne. Tusen takk til Enzo som reddet en vimsete student fra strykkarakter. Vel vel, tilbake til pugging! Bare hyggelig, jeg lå selv på dørken her nede og paralellforskjøv og klødde meg i hodet når du kom, holder på med D5L og føler at jeg har en IQ på linje med at andre må knyte skolissene mine. Redigert 22.November.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2010 Hehe, ja kommer nok til å smake litt på den følelsen i morgen jeg også. ;) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Bitteliten Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 (redigert) Bare hyggelig, jeg lå selv på dørken her nede og paralellforskjøv og klødde meg i hodet når du kom, holder på med D5L og føler at jeg har en IQ på linje med at andre må knyte skolissene mine. jeg husker følelsen Jeg hadde med meg kart på flyet til USA en gang vi skulle levere hjemmeoppgave til Poseidon- det gikk bra det også. Og når eksamen er over føler du nok stor mestring. Inntill du går på D5LA og begynner med storsirkelkart... Er glad jeg har noen år på å repetere det før det trengs. Har bestemt meg for å kunne det og astronomisk navigasjon før vi reiser ut. Får se hvor prinsippfast jeg skal være på det. Redigert 23.November.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Når du nevner storsirkler. I denne eminente boka så står det et spørsmål der de spør etter et annet navn på storsirklene, hva svarer man da når man samtidig vet at ekvator også er en storsirkel og ikke kan kalles meridian Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Akkurat - det er derfor målet mitt er å kunne dette før vi legger ut på tur http://no.wikipedia.org/wiki/Storsirkel er beste svaret jeg kan gi Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 En ortodrom. Alternativet er en loksodrom. Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Har bestemt meg for å kunne det og astronomisk navigasjon før vi reiser ut. Får se hvor prinsippfast jeg skal være på det. Dette burde vi egentlig kunne, Bitteliten..... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 "Burde" ja... Men nå er det i alle fall lett å lese noen tilfeldige biter fra sjøveisreglene hver gang nettleseren starter ved å sette http://trikola.net/minitools/myIP.php som en av starttabbene . Litt blir sikkert igjen på hjernebarken av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Dette burde vi egentlig kunne, Bitteliten..... Joda - det burde vi. Men så var det det med øvelse gjør mester da. Jeg er ute med båter hele året - men det er sjelden jeg drar frem sekstanten altså. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.